Kantoormiep - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Kantoormiep - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Kantoormiep

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

29 Juni 2011 | Nederland, Alkmaar

Op 28 februari dit jaar schreef ik mijn laatste berichtje.

Sommige zullen wel denken, what happend?
Ik zal het even haarfijn uitleggen…

Nadat ik thuis kwam van de Saffier had ik een dag later een gesprek met Gilbèrt.

Eenmaal op kantoor aangekomen na een fietsrit van 5 minuten, was ik behoorlijk uitgeput en verwachtte een gesprek over mijn nieuwe contract.
Dit gesprek kreeg een hele andere wending!

Ohjeej!

‘Cynthia omdat het nieuwe schip mv Sardius aanstaande vrijdag 1 juli in de vaart komt en omdat Sabrina straks met zwangerschapsverlof gaat zoeken we iemand die part-time bij ons in dienst kan komen om SSHEQ te doen en alle bemanningszaken over te nemen wanneer Sabrina met de kleine in de weer is’.

Uhhhhm.. Oke.. Een hele verandering, maar wel een positieve, om een lang verhaal kort te maken zit ik nu op kantoor als SSHEQ’er, wat houdt dat nou precies in?
De afkorting staat voor: Safety (Veiligheid), Security (Beveiliging), Health (Gezondheid), Environment (Milieu) en Quality (Kwaliteit), om dit heel simpel uit te leggen betekend dat ik allerlei certificaten voor de schepen regel en zelf nieuwe boekwerken heb geschreven (uiteraard wel heel veel gespiekt bij de bestaande boeken van Smaragd en Saffier) die over beveiliging en veiligheid gaan.
Verder doe ik de bemanningszaken, dus als er mensen van en aan boord gaan moet er wel eens een ticket/visum/noem het maar op geregeld worden en dat doe ik nu ook.
Gelukkig is Sabrina nooit ver weg en als ik met mn handen in het haar zit kan ik altijd om hulp roepen!

Ook vind ik het fijn dat ik bepaalde dingen van ver al kan in plannen, zo zit ik sinds maart op salsa dansen en ben volledig verslaafd.
Kan cursussen van tien weken volledig volgen/afmaken, ga wekelijks allerlei feestjes af… Kan vakanties plannen, al zit een echte vakantie er nog niet echt in..

Sabrina is namelijk bevallen op 19 juni van een zoon Bouwdewijn en zij heeft zwangerschapsverlof tot eind september, ook gaat Gilbèrt straks weer even varen, in de maanden augustus en september wat betekend dat er iemand op kantoor moet zijn, ra-ra wie is dat? Ikke!

Dit betekend natuurlijk niet dat ik stop met varen, ik zie nu twee kanten van het bedrijf en snap nu bepaalde dingen beter, soms krijg je mail aan boord dat je denk, pff, kunnen ze dat nou echt niet zelf op kantoor??
En nu begrijp ik dus dat het inderdaad niet allemaal op kantoor geregeld kan worden en dat ik dus echt de mensen aan boord moet lastig vallen.
Zelf kan ik dit ook uitleggen aan de mensen aan boord, het is nu zelfs al zo erg dat ik niet eens meer wordt gezien als stuurman maar als kantoor-miep..
Daar ben ik lekker mee!

Maar in oktober ben ik gewoon weer stuurman, dan mag ik na zes kantoor maanden weer eens ruiken aan het 'ruime sop'

En dan zal ik wel weer zuchten als ik mailtjes krijg van kantoor.. ; )

  • 06 Juli 2011 - 17:09

    Rens:

    Hey Cynthia, leuk om af en toe je berichten te lezen. En ben blij dat je ook even je dingen aan wal kan doen hier in NLD. Nou succes verder en misschien komen we elkaar nog eens tegen met stappen (zowiezo niet met salsa lessen haha)

    Groetjes Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Op kantoor

Op kantoor

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2011

Op naar Leith

29 Juni 2011

Kantoormiep
Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 164571

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: