Zwijndrecht-Sölvesborg-Sczcecin - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Zwijndrecht-Sölvesborg-Sczcecin - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Zwijndrecht-Sölvesborg-Sczcecin

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

19 Juli 2012 | Zweden, Sölvesborg

Waar ben jij nu

Op vrijdag de 13e in Juli mocht ik aan boord stappen van de Smaragd in Zwijndrecht. Ze waren al een eindje onderweg, want in Duisburg, Duitsland hadden ze stalen rollen geladen wat we naar Zweden moesten brengen, Sölvesborg om precies te zijn. Sinds Saab er niet meer is, worden er nog wel steeds Volvo’s geproduceerd. En om die te maken leveren wij ze wat rolletjes staal (190 stuks) waar weer een hele hoop autootjes van gemaakt kunnen worden.

Op zondag 15 juli kwamen we ’s avonds rond 2215u aan. De volgende ochtend kwamen de stuwadoors ons bootje leeg halen. Ze hadden van 0730u tot 1400u nodig vertelde de agent ons. Er was wel regen voorspeld maar dat zou zeker niet vallen voordat wij klaar en gereed zouden zijn om te vertrekken. Klonk prachtig in de oren, het zonnetje scheen volop dus we hadden alle luiken open gelegd. Om 0800u was het in de zon al bijna 20 graden, heerlijke Zweedse zomerochtend!
Helaas bleef het niet de hele dag zo want een paar uur later kwamen er verschrikkelijk grote druppels uit de hemel zetten. Snel alle luiken dicht gelegd samen met de kapitein (aangezien ik nog wel even wat oefening kon gebruiken) om ze vervolgens een uur later weer te openen. ’S Middags konden we die procedure nog een keer herhalen (toen ging ik in mn uppie als een speer!) en toen werd ook duidelijk dat wij helemaal nog niet zouden gaan vertrekken op de maandag. Joepie, een nachtje Zweden!
Helaas geen spannende verhalen over kroegen tochten en ook niet dronken een tattoo laten zetten maar we hebben lekker een film gekeken en daarna op tijd naar bed. Ik was toch wel een beetje moe..

Vandaag (dinsdag 17 juli) nu ik dit typ zijn we al gelost, vertrokken, hebben ten anker gelegen en nu zijn we al weer onderweg naar de volgende laadhaven: Szczecin (Stettin) in Polen. Hier gaat we spulletjes laden om te stucadoren, gips! Dat mogen we dan naar Sittingbourne in Engeland brengen. Als het allemaal gaat zoals het moet gaan we aanstaande donderdag (19e juli) en vrijdag laden en mogen we het maandag al weer lossen in Engeland. Ben benieuwd wat de bevrachter daarna weer voor ons heeft..

• 19 Juli 2012 - 18:05

Hilda:

nou schat, het gaat allemaal weer voorspoedig zoals ik lees.
    Hier mis je niets, nog steeds pokkeweer, maar vanaf volgende week (als ik 5 weken vakantie heb) wordt het stralend weer! hahaha
    goede reis en tot over een paar weken!
    Kus van mij en maeve!

• 20 Juli 2012 - 07:59

Tante Tilly Oom Ron:

Spannende tijd voor jou,wel bijzonder.Geniet ervan en het gaat je goed. Brasas