2012 belooft wat! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu 2012 belooft wat! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

2012 belooft wat!

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

12 Maart 2012 | Nederland, Alkmaar

Sinds ik vlak voor kerst van afgelost ben door Olga in Scheveningen en ik zo maar weer voor mn eigen huisje stond, keek ik naar binnen en dacht ik iets geks te zien.

Nouja, eerst maar eens de koffers naar binnen sjouwen, twee grote koffers, één klein koffertje die we hebben gekregen als kerstpakket met allerlei lekkere dingen er in (waarvan het meeste uiteraard al genuttigd was aan boord) een rugtas, laptop tas én een handtasje kwam ik behoorlijk bepakt binnen..

Ik liet eigenlijk alles direct vallen liep door naar de woonkamer en ik geloofde mijn ogen niet! Een kerstboom? Huh?
In mijn huis, maar ik ben net thuis van 10 en een beetje weken varen! Een super kerstboom, gelukkig nog niet aangekleed of opgetuigd en ik belde John, die natuurlijk niet op nam omdat hij een heel gaaf bedrijfsfeest had. Nog een keer bellen en nog een keer en toen nam meneer eindelijk op.
Of hij iets wist van een kerstboom, hij kon zijn lach niet in houden en kon niet wachten om me te zien. Dat was uiteraard wederzijds en ik beloofde hem dat ik voor een lekker ontbijtje zou zorgen voor de volgende dag.

Dus ik pakte mijn pinpas en wilde richting de supermarkt lopen toen ik me even bedacht, uhnm,.. pincode, ja, dat is een goeie, ik wist mijn eigen pincode niet meer!
Totaal in paniek heb ik moeders gebeld om te vragen of zij mijn pincode wist.. Nee natuurlijk wist zij dat niet.
Ik had nog wat cash geld, en besloot budget koopjes te gaan doen voor het heerlijke ontbijtje.
Eenmaal in de supermarkt stond ik voor een pin automaat (of sta je áchter een pin automaat??) en mijn redding is Oma geweest.
Ik moest zo maar aan haar denken, en tegelijkertijd ook aan haar pincode! Want die wist ik wél! Daardoor wist ik ook mijn eigen code weer en heb ik direct lekker gepind wat me overigens een heerlijk gevoel gaf.
Lekkere broodjes gekocht de volgende dag kerstspulletjes gekocht en daarna opgetuigt.

Het huisje ademde gezelligheid en kerst! Mijn eerste kerst in mijn eigen huis, met mijn lieve vriendje. Beter kon het niet.

Kerst heerlijk gevierd, het was een partij vliegen van vaders naar moeders naar opa’s en oma’s en toen de kerst er op zat ging ik ook weer aan het werk.
Ja kantoor werk lag ook al weer op mij te wachten!

Een paar dagen flink hard gewerkt en toen was er eind januari een heerlijk vooruitzicht.. Acht volle dagen Madeira!

Op Marjoleins verjaardag, woensdag 28 december haalde John allerlei gekke trucjes uit, wat mij behoorlijk irriteerde.
Hij zei steeds, ga je tas pakken we gaan er vandoor, waarop ik steeds antwoordde, hou nou op, schiet op, ik moet naar mn werk en heb het hartstikke druk dus schiet op.
John kleedde zich inmiddels aan en trok niet zijn normale werkkleding aan (pak) maar een gewone spijkerbroek, mij viel het totaal niet op, hij pakte ook zijn weekend tas, die hij ook altijd gebruikt om te squashen, dus ook daar ging geen belletje rinkelen totdat hij me vertelde dat ik helemaal niet ging werken die dag.
‘We gaan ergens anders heen, even er tussen uit’
Ik snapte er nog steeds niets van en hij liep me alleen maar in de weg, ja we gaan eind januari naar Madeira meer niet! ‘Kom op Cynthia, pak je bikini we gaan zo in de auto stappen’
Toen werd mijn nieuwsgierigheid wel gewekt en wilde ik natuurlijk precies weten hoe en wat er dan zou gebeuren..
Om even na achten stapten we de auto in en reden we de A9 op. Nog steeds mocht ik niet weten waar we heen gingen.
Ik was van alles aan het raden en snapte het nog steeds niet! Wel was ik heel erg blij verrast en ook tegelijkertijd stom verbaasd: ‘Wat overkomt mij nu?!’
John had het geregeld met kantoor en ik kon gewoon weg! Stuur toch nog maar even een smsje om het even zeker te bevestigen. De dag daarvoor werd ik nog gebeld door kantoor of ik die woensdag ‘wel nog gewoon op kantoor zou zijn’, dat vond ik al een vreemd telefoontje, want ja natuurlijk zou ik dat zijn!

We zijn uiteindelijk beland in Brussel, in een super-de-luxe hotel, met alles er op en er aan, een bed waar je met 5 man elkaar nog in kwijt raakt en we hebben een top tijd gehad, heerlijk gegeten, lekker gedronken en ook nog een kerstmarkt over geweest waar we hebben
genoten van de glühweintjes! Nog de sauna in geweest, onder de zonnebank, want tsjah, in Brussel was het ook geen 20 graden in december!

De volgende dag zijn we nog naar Luik geweest, dat was iets minder sexy want het regende.
Al met al wel een geweldige verrassing gekregen waar ik heel erg blij van werd. Iets om nog heel lang te herinneren!

Een maand later zaten we in het vliegtuig richting Madeira. Madeira? Ja! Madeira.

Dat is inderdaad het eiland voor 50+ in plaats van Salou met 15+. Heerlijke temperaturen, huurautootje, heerlijke drankjes, de Poncha is aan te raden.. 50% alcohol wat smaakt naar limonade, we hebben er erg om gelachen, vooral toen we er vier op hadden en toen naar de wc moesten! Joeeeee! Hallo alcohol!

Het eiland hebben we van alle kanten ontdekt en heerlijke dingen gezien en beleefd.
Het lente gevoel deed ons erg veel goed, zonnetje, wetende dat het in Nederland erg koud was, is altijd leuk als je op vakantie bent!

Terug van Madeira hebben we nog behoorlijk geklust! Mijn oude schoorsteen is weg, met super hulp van Johns vader.
Een sloophamer een hele berg ellende maar het muurtje is ook dankzij Johns vader prachtig gestuct en we kunnen al snel gaan verven.

Tussendoor ben ik nog een klein weekje op de Smaragd wezen mee varen voor het kantoor werk.
Uiteindelijk korter aan boord gezeten dan ik had gewild/gehoopt, maar dit was het beste. Een hoop werk verzet in een korte tijd.
Binnenkort mag ik weer een kijkje nemen op de Saffier en dan ook nog een keer kijken op de Sardius!

Wat een leven!

Kantoor werk combineren met varen dat is voor mij de uitkomst. En ook voor John geloof ik…

Oh! Vorige week heb ik dubbel glas gekregen, alhoewel, ik moest er natuurlijk wel gewoon voor betalen haha! Dus mijn huisje is nu ook weer helemaal lekker warm..

Nu zeg ik wel mijn huisje, maar bij deze ga ik het aan de grote, nee, hele grote klok hangen, het wordt binnenkort ons huisje!

Of nouja.. Het blijft mijn huis, maar John gaat zich inschrijven in de mooiste gemeente van Nederland!
Dan wordt het dus echt officieel.

Mochten er nog personen op zoek zijn naar een huis in de gemeente Waterland, laat het maar horen, er staat iets prachtigs op je te wachten!

Geloof dat dit al een beste up date is van een mooi begin van het nieuwe jaar.

Zoals de titel al zegt: 2012 belooft wat!

  • 12 Maart 2012 - 17:36

    Tante Tilly Oom Ron:

    Wat fantastisch voor jullie.
    Gefeliciteerd.Als we wat horen zullen we aan jullie denken. Groetjes

  • 12 Maart 2012 - 18:04

    Mariet:

    Gaaaf! Mooi verhaal Cynthia! Geniet ervan samen! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 164591

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: