Laatste update van de reis - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Laatste update van de reis - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Laatste update van de reis

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 Oktober 2009 | België, Zeebrugge

Een laatste berichtje dan nog maar, want er is weer een hoop gebeurt..

Afgelopen week kregen we nogal wat klote weer op ons dak, nouja, op zich viel het wel mee, maar alles lag weer overhoop in mn hut. Af en toe maakte die boot een beste haal. Noordelijke wind, terwijl we die richting (naar Zweden) opgingen, dus dat wou wel aardig.

In eerste instatie had ik best geslapen maar werd later toch ruw verstoord, door mn wekker dan.. haha

De ochtend begon lekker, een van de leerlingen begon met het dagelijkse wachtrondje te lopen maar kwam al snel weer de controle kamer in gelopen, waar Stef (2e wtk) en ik lekker ons bakkie koffie & thee probeerden te drinken.
'Fuel on main engine' zei ie, ohjee, dus Stef als een speer naar die motor toe en even later komt hij weer de controle kamer in gelopen en zegt, shit, volgens mij hebben we een lekkende verstuiverleiding. Dat is niet best dacht ik toen, ik snel mn schoentjes knopen en huppa naar beneden, ondertussen kwam de meester (hwtk) ook al aangesnelt en ja hoor, inderdaad een lekkende leiding.
Niet zo best dus, vanalles werd er aan gedaan, en 'in a blink of an eye' was het probleem verholpen, hehe, nou het was ondertussen dus al 10u, tijd voor koffie, wij naar boven sjouwen voor een bakkie op de brug en toen we weer beneden waren gekomen was ik bezig met een filter schoon te maken en Stef die vertelde me allemaal spannende verhalen over black-outs en hij had het woord nog niet uitgesproken of..
KABAM! KABOEM!!
En het licht was uit, SHIT!
BLACK OUT!

Rennen naar de controle kamer, en dan is het een kwestie van snelligheid, alles weer zo snel mogelijk bij hebben, want niemand wil een dobberende boot.
En voor de middag was het probleem gelukkig al weer verholpen en voeren we weer steady naar Gotenborg. Nouja steady, het weer zo nog kloteriger worden die middag en tijens het standaard ritueel (van hier aan boord) tafelvoetbal na de maaltijd werd er een hoop afgegeven op de boot, want die slingerde de bal overal heen, waar ie niet heen moest.
We hadden verloren.

Maar, we komen terug..

Tot vrijdag lieve schatten!

Ps, Speciaal voor Wes:
The new fragrance, if you smelled, you know.......

• 20 Oktober 2009 - 16:37

Wes:

Haha moet je mij weer hebben ;)?
    Tot Vrijdag!

Xxx G!