Aankomst en vertrek. - Reisverslag uit Leith, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Aankomst en vertrek. - Reisverslag uit Leith, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Aankomst en vertrek.

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

09 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Leith

Afgelopen vrijdag 7 oktober was het dan zo ver.
Om 09.55u zou het vliegtuig met mij erin vertrekken van Amsterdam naar Edinburgh, de avond ervoor had ik al online ingechecked dus alles was geregeld.
Moest niet te laat aan komen op Schiphol want moest natuurlijk nog wel mn koffers inchecken.
Dat was sowieso vrij spannend want ik zat voor mn gevoel behoorlijk over het maximale gewicht..

Behoorlijk op tijd opgestaan en de laatste dingen geregeld alles klaar gezet, noem het maar op.

In de auto gestapt, iets later dan gepland en vriendlief John was zo lief geweest om een paar uur vrij te nemen van zn werk en mij te brengen naar Schiphol.

Eenmaal op de A9 konden we flink doorkarren op een gegeven moment zei de tom tom al dat er verkeersproblemen waren, op dat moemnt konden we nog steeds lekker door rijden dus we dachten dat het wel mee zou vallen en ik ruim op tijd aanwezig zou zijn en we nog een koppie koffie en thee konden drinken.
Die hoop vervloog al vrij snel toen we achter in de file aansloten en muur en muur vast stonden.. In het begin maakte ik me niet zo druk maar al snel kwam ik er achter dat het goed mis was, er kwamen ook al zwaailichten voorbij kachelen dus ik zei al tegen John dat we eerder weg hadden moeten gaan en ik voelde het al kriebelen in mn buik.
Ik kwam te laat.

Op Schiphol als malle naar het apparaat gerend voor zelf koffers in checken en dat ging de eerste keer niet goed.
Op een gegeven moment kwam er zo’n grond stewardess ons helpen en moest het over nieuw, en nog een keer.. De laatste keer haperde het apparaat, waardoor de stewardess ons vroeg of laat waren.
Ja we waren vrij laat maar we konden het nog wel halen.
‘Nee hoor, je bent te laat, je kan niet meer in checken’ zei ze.
Uiteraard heb ik toen even snel alles kort en klein gescholden, in mn hoofd, niet hardop natuurlijk!
Meteen het reisbureau gebeld waar wij de tickets altijd bestellen en kantoor gebeld.
Niemand was er blij mee en uiteraard gebeurd zoiets op zo’n moment bij mij.

Verkouden, vlucht missen en voor het eerst naar zee sinds 6 maanden en sinds ik met John ben. Alles kwam even bij elkaar en daar werd ik op zn zachtst gezegd niet heel vrolijk van..

Uiteindelijk een nieuwe vlucht geboekt die 2,5u later ging, ik ook het schip en de agent op de hoogte gesteld dat alles 2,5u later zou plaats vinden..

Al met al was mn vlucht gisteren gewoon prima, was wel lekker, zat ook nog business class, en dat is toch wel een verschil ook al is het op zo’n mini stukje haha! Zat ook echt top iedereen die naar binnen liep zag ik want ik mocht natuurlijk ook als eerste naar binnen en iedereen liep langs me, had meeste beenruimte van t vliegtuig want er stond geen stoel voor me hahahha!!

In het begin zat ik natuurlijk een beetje te bibberen en te snotteren dus ik kreeg meteen al een dekentje, terwijl ik er niet om gevraagd had, wat wel errrrug lekker was trouwens :)

Kreeg een hele lunch, uitgebreide salade, broodje en uhm ohja yoghurtje, met een glas(!) ice tea, had ook gewoon bestek en porseleinen borden, dat had ik nog nooit gezien in een vliegtuig, maar dat hebben ze in business class dus wel.. Daarna nog een koekje met een kopje thee. Heel even geslapen, want ik was toch behoorlijk gestrest geraakt ‘s morgens en in het vliegtuig kwam ik aardig tot rust.

Vlak voor de landing zag ik de Sardius al liggen, zag zelfs dat ze aan het lossen waren, echt zo leuk om te zien haha!
Daar aangekomen al mn 43,7kg koffers mee genomen en daar stond iemand met een bordje: ‘We welcome Ms. Cynthia Everduin to Edinburgh’ haha, echt lachen, dus ik er op af lopen hij pakte mn karretje over en later tilde hij het in de auto, zei nog dat het zwaar was en toen dacht ie vast, oh dat valt vast wel mee, totdat ie m in zn handen had, toen zag ik zn gezicht wel even vertrekken hahahaha!

Aangekomen aan boord ik eerst mn laptop en rugzak aan boord gezet en toen kwam er toevallig een stuwadoor aanlopen en die vroeg of die koffers ook aan boord moesten dus ik zei ja, maar ze zijn wel zwaar, hij ook die dingen op getild, zwaar gescholden omdat t zo zwaar was haha, en ik was aan boord! Jeej!

De overdracht gedaan en de volgende morgen op 8 oktober, Alkmaars ontzet stond ik buiten in de miezerige regen in de sluis te wachten tot we los konden maken en echt konden gaan varen.

Dat doen we nu nog steeds, heel economisch slingeren (varen) we tussen alle regenbuien door richting Skagen, dat is het puntje van Denemarken (zoek het maar op ;)).

Hopelijk krijgen we daar maandag of dinsdag een mooie lading die richting (Midden/ Zuid) Amerika gaat? Haha, oké, Middellandse zee is ook goed..

Ps, wel al een stuk of 8 zeehondjes gezien, wat een poepies, sommige zwommen achter ons aan, maar bedachten zich even later dan weer en gingen weer relaxed op hun rug liggen met alleen hun koppie boven water.

Fijn weekend!



  • 09 Oktober 2011 - 16:16

    John:

    Hee lieve schat, dat was wel even stressen he haha ;-)

    Wel bijzonder dat je vanuit het vliegtuig het schip al zag liggen!

    Dikke kus

  • 10 Oktober 2011 - 10:05

    Mariet:

    Jeetje wat een gestress en wat een gedoe! Gelukkig ben je nu inmiddels weer lekker op zee!! Werkse! x

  • 10 Oktober 2011 - 14:54

    Paps:

    zet 'm op de kop is eraf dikke kusss.....

  • 10 Oktober 2011 - 17:59

    Ed:

    Nou dat laat komen heb je niet van mij of was het dat je nog wat langer bij john wilde zijn dan begrijp ik, het nou ik ga vast me gieter vullen want die heb ik de eerste paar weken weer nodig goede vaart xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leith

Terug op zee

Recente Reisverslagen:

04 December 2011

Op naar de Kerstman?!

12 November 2011

Zweden, België, Noorwegen, Polen en Frankrijk

09 Oktober 2011

Aankomst en vertrek.
Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 164571

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: