Volwassen verjaring - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Volwassen verjaring - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Volwassen verjaring

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Voor de allereerste keer jarig op 16°26'0 S 017°19'8 W

Ja, dan ben je zomaar weer een jaartje ouder.

Zondagochtend stond ik vol met nieuw volwassen energie om 9u op,
sprong onder de douche en toen ik mijn deurtje open deed om in mn
'crocs' te springen stond er een cadeautje! Wow, wat spannend! Ik nam
het snel mee naar beneden en om half 10 stond ik in de mess room.
Ie-der-een was er!

De gehele bemanning, dus dat is 11 man bij elkaar. De chocolade taart
werd mij voorgeschoteld en er werd luidkeels 'Er is er een jarig'
gezongen, ik kreeg bijna tranen in m'n ogen van deze emotionele
gebeurtenis.

Nu was het tijd voor de cadeaus, ik opende het tasje van wat ik al
had gevonden dat voor mn deur stond, maar had er nog niet ingekeken,
en haalde daar een kaart uit waar 'Van Harte Gefeliciteerd' op stond
van Arie-Jan en zijn vrouw Jana, dat wat niet het enige wat er in
zat, ik haalde er ook nog een slinger uit van Tom en Jerry en zelfs
daarna zat er nog iets in! Twee armbandjes met schelpjes, en nee,
niet zomaar armbandjes, geluksarmbandjes zijn dit! Ik vroeg aan Jana
of ze ze om wilden doen; ik zal ze nu niet meer af doen, i want some
luck!

Daarna kreeg ik nog een heel grote doos voorgezet, er stonden teksten
op als 'deze kant boven', een wijnglas getekend (breekbaar!) en voor
mevrouw Everduin, dus dat was heel spannend! Ik opende de doos
voorzichtig en wat zat daar in, een hele rol wc papier, ik haalde al
het wc papier eruit en toen kwam het tevoorschijn, een houtsnij en
ijzerdraad handwerk van Klaas. Prachtig, het hout is als de zee en
golft en het schip is met ijzerdraad uitgebeeld, prachtig!
De Pelagia, voor altijd van moi! :
En toen.

Ik mocht de taart aan snijden, wat ik nog een hele klus vond, want
snij maar eens een taart in 11 gelijke stukken, nou dat lukte
natuurlijk niet dus ik had er 12 stukken van gemaakt.
Iedereen kreeg een stuk en toen hield iedereen zijn of haar mond,
heurrrrlijk wassie! We hebben er van genoten! Wat kan die kok koken
zeg.. Phoe phoe..

Na de taart opende ik mijn laatste cadeautje die ik door de taart
stiekem een beetje vergeten was, die taart zag er zo lekker uit, hij
wilde gewoon opgegeten worden.. Ik pakte de enveloppe en haalde daar
een foto uit van de Pelagia waar iedereen zijn naam op had
geschreven, nog een mooi cadeau!

Het weer was ook mooi, geen tropische regenbuien maar een heerlijk
zonnetje voor de verandering. Met de lunch kreeg ik een overheerlijk
bordje carpaccio voorgeschoteld, dat is en blijft toch een grote
favoriet en daarna ging ik op wacht van 12 - 16. Daarna was ik vrij
tot 12u de volgende dag!
We zetten de BBQ klaar en Cor onze BBQ held die prepareerde 'm.
We hebben heerlijk gegeten, het was lekker weer en iedereen genoot
van een zelf ge-bbq't (?!) stukje vlees of vis.

Op een gegeven moment kwam de kapitein naar beneden en begon te
fluisteren in de oor van de machinist. Werkzaken dachten wij. Nou,
mooi niet!

Een aantal tellen later lag het schip stil en mochten we een uurtje
vissen, er was vis gesignaleerd en die moest naar binnen worden
gehaald. De lampen aan dek gingen aan en vol goede moed ging ik ook
vissen, op inktvissen, mijn allereerste keer vissen, wat een
spannende ervaring, zo op je eerste dag van het '21' zijn. Uiteraard
ving ik niets, maar Arie-Jan was de gelukkige en die viste zo een
inktvis op. Ik vond het toch wel heel zielig om het vissie zo te zien
liggen in de wasbak. Ze nemen de kleur van de omgeving aan en de
wasbak, is zilver-kleurig, en de inktvis kwam donker roodachtig uit
het water en begon zich aan te passen maar ik vond het er maar zielig
uit zien. De inktvis ging naar mijn gevoel gewoon pijnlijk dood, Arie-
Jan stak een aantal keer de vis neer, en toen kwam er allemaal donker
bruin/zwarte inkt uit! Net zoals in de film..
Ze gaan 'm vandaag, maandag opeten, ieuw!

Ik ben benieuwd, maar ik bedank ;)


  • 16 Juni 2009 - 10:12

    Maarten:

    Hallo Cynthia, nog maals van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ik had je al gesmst.Leuk die verrassingen op je verjaardag. Super dat mensden zoveel om je geven!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 164571

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: