Puerto de La Luz - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Puerto de La Luz - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Puerto de La Luz

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 Juli 2009 | Spanje, Madrid

Ze is al weer thuis!

Mijn laatste bericht kwam vanuit Brazilie, en zit nu alweer in het regenachtige klimaat van Nederland.

Jippie..

Gelukkig heb ik nog wel wat meegemaakt op de rest van de reis, zo hebben we een hoop vis mogen vangen, nouja ik niet, want ik vind het toch nog steeds wel erg zielig, die visjes die daar rond zwemmen, liggen dan in eens aan dek! Ik heb gehoord dat ze lekker smaakte, maar niet voor mij..!

Ook hebben we nog gewerkt want de verankeringen moesten aan dek worden gesjouwd en er moesten ook nog wat CTD´s gedaan worden.
Dankzij de goede inzet van Edwin werkt alles nu fantastisch en was iedereen blij.

Er is nog een groot feest geweest voor de kapitein, die gaat nu op andere schepen verder varen en ook nog voor een van de wetenschappers, Theo, was er een gezamenlijk feest. Het was een suprise party en iedereen was verrast, ontzettend gelachen en dankzij Martin hebben we allemaal een dvd´tje gekregen zodat we het over een aantal jaar nog eens terug kunnen zien. En dat is helemaal lachen!

Wat ik eigenlijk zelf het spannendst vond van de hele reis was dat ik het MOB alarm om 1530u af moest laten gaan. MOB staat voor Man Over Boord, en ja, het spreekt waarschijnlijk al voor zich wat er toen gebeurt is..
Nee, niemand was overboord geslagen, we hadden het schip stil gegooid en zijn gaan zwemmen! Op 5000 m diepte! Was onwijs spannend en ik en Arie Jan zijn van een heeeeeeele grote hoogte gesprongen, en ja er zijn foto´s, dus er is bewijs.

Ik hou het deze keer ontzettend kort, ik ga genieten van mijn verlof!