Van Constanta naar Alkmaar via Bucharest! - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Van Constanta naar Alkmaar via Bucharest! - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Van Constanta naar Alkmaar via Bucharest!

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

29 Oktober 2010 | Roemenië, Constanţa

Voorbij het Bosporus kregen we helaas een aantal problemen met de motor en hebben we ook eventjes gedreven. De volgende ochtend kwamen we aan op onze ankerplaats voor de haven ingang van Constanta in Roemenie.
Johan, de machinist en Bastien, de leerling hebben hun stinkende best gedaan om de brum weer goed lopend aan de praat te krijgen en dat was gelukt!

Om een uur of 2 ´s nachts had ik iedereen wakker gemaakt en hebben we de spijker weer naar binnen gehaald omdat we naar binnen mochten.
Snel de loods opgepikt, we lagen al bijna vast en toen kwam de loods pas aan boord.
Dat was nog wel erg grappig omdat we nog werden opgeroepen door de haven of we wel op tijd op het loods station zouden zijn en toen we er eenmaal waren, zelfs iets te vroeg was de loods nergens te bekennen!!
Een heel stuk verder kwam de loods dan toch aan boord in de regen(!) en hebben we de trossen als van ouds in de regen vastgemaakt.

Er kwamen een hoop lui aan boord en Roemenie is toch een vrij apart land, want zodra onze gangway stond kreeg ik een papiertje in mn hand gedrukt van een van de vastmakers dat er een stempel en een handtekening van de kapitein op moest en dat hij ook een paar pakkies sigaretten moest krijgen.
De stempel en handtekening kreeg hij, maar naar de pakkies sigaretjes kon ie fluiten, ha!

De volgende dag begonnen met laden en mazzel als we hadden stopten ze om 19u lokale tijd, wat 18u scheepstijd/nederlandse tijd was en werden we even later op gehaald door een busje van het zeemans huis. Ik wilde er ook wel even tussen uit en samen met de Stuurman, Bastien en de matrozen stapte we in en we maakten even een praatje en de beste man wilde ons ook nog wel even afzetten bij de Selgross, ik had geen idee wat het was, maar toen we er eenmaal aankwamen was het gewoon de Makro! Dat was wel grappig, we hadden ook het pasje mee gekregen en toen was het shopping time.
In Roemenie is het niet zo duur, wat voor ons erg leuk natuurlijk!
Ik heb een paar leuke grijze laarzen op de kop getikt en heb daar ook nog douchegel gekocht voor aan boord! Heurlijk, want dan hoef ik daar de volgende keer niet aan te denken en mee te nemen!

Afgelopen woensdag, de 27e was het dan zo ver, om 12u werd ik opgehaald door een taxi.
We hadden al een mailtje binnen gekregen waarin stond dat ik op gehaald zou worden door Cristi Adams, en we hadden aan boord nog een weddenschapje gemaakt of dat een man of vrouw zou zijn. Ik heb al meerdere weddenschappen verloren aan boord en zo helaas ook deze. Ik dacht dat dat het een vrouw zou zijn, maar uit de betreffende auto kwam een ouwe kerel gestapt! Gezellig!
Hij kon voor de verandering wel redelijk engels en even met hem zitten babbelen, moest nog langs de immigratie wat we allemaal nogal vreemd vonden aangezien Roemenie ook bij de EU hoort.. Na deze tussenstop konden we in een ruk door naar Bucharest want daar zou ik op de KL 1376 vlucht naar Amsterdam toe stappen!
Het was zo'n 3,5uur rijden, het verkeer zat niet helemaal mee helaas, en heb onderweg nog even een klein uiltje geknapt.

Toen ik mn ogen wel open had zag ik ontzettend veel honden lopen, ook in de haven heel veel zwerfhonden, en helaas ook heel veel dode hondjes langs de weg! Best wel zielig, denk dat ik er minstens een stuk of 7 a 8 heb gezien!

Een ruim uur voordat de vlucht zou vertrekken kwam ik aan, checkte me vlug in en heb ik uiteraard nog een koelkast magneetje kunnen scoren van Roemenie, weer eentje voor de verzameling!

De vlucht was verder rustig, goed weer, maar toen we bijna aan kwamen waren we blijkbaar wat te vroeg want we hebben een aantal rondjes boven Almere gevlogen! En ik wilde dolgraag uit dat vliegtuig naar huis toe, maar ja dan moeten we natuurlijk geen rondjes gaan vliegen..
Eenmaal aangekomen snel koffertje gepakt trein gepakt richting mn autotje en tegen 23u was ik dan thuis.
Heerlijk.

De volgende reis gaat weer half december van start..

Voor nu weer lekker in mn eigen huisje en eigen bedje slapen!

Ik zou zeggen: Slaap lekker :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Constanţa

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 164559

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: