Weekendje Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Weekendje Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Weekendje Londen

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

27 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een kort overleg besloten Mariët en ik om een weekendje weg te gaan. Dat was een besluit waar we vrij snel uit waren, toen kwam de vraag waarheen?!

Een hoop gesurf op het internet en een hoop communicatie heen en weer ('moet je deze link zien!' En 'check je mail, gave reis!')

Kwamen we tot het besluit dat we naar Disneyland Parijs zouden gaan plus Parijs zelf door gaan. Uiteindelijk zijn we in Londen beland.

Lowbudget.
Met de bus heen en in Londen een hostel geboekt. Tot zo ver was het echt lowbudget want we waren ongeveer 100 euro kwijt voor de reis heen en weer plus bed & ontbijt.

Afgelopen donderdag (25e) vertrokken we en vrijdag ochtend kwamen we rond 9u lokale tijd (uur vroeger dan NL) aan. Waar moeten we heen?
Één grote chaos voor ons, mega drukte, en behoorlijk wat stress. Welke bus, waar is de metro? Zullen we maar gewoon de taxi nemen? Au, mn nek doet pijn (van het slapen in de bus, bah!), Getver wat is het koud, hm, ik ben moe.
Nee, we hebben niet geklaagd.
Aangekomen in het hostel, waar we met veel pijn en moeite kwamen (eerst geld wisselen, toen op zoek naar de bus), hadden we de koffertjes neer gezet en om 14u konden we in checken (lees: sleutel halen).

Zijn toen direct weer naar buiten gerend naar een echte toeristen bus gegaan en daar kaartjes gekocht. We kregen nog 2 pond korting ook! Ha!
De beste man die de tickets verkocht had geen wisselgeld dus ipv 52 pond mochten wij voor 50 pond op de bus, yes!
Nu konden we 48u met de Big Bus door Londen touren. Deze kwam langs alle mooie toeristische plekken.
48u, wow dat is lang.. Bleek dat die fijne bus van 0830u tot 1730u reed. Nou daar hadden we natuurlijk niets aan, want wie zou ons dan 's avonds weer terug naar het hotel brengen?
Nouja, dat was van latere zorg.

We moesten nu beslissen wat we wilden doen en zien. Toch een beetje huiverig dat het de volgende dag zou gaan regenen hebben we een drukke vrijdag gehad.
Onder andere de Big Ben gezien, tenminste we dachten de Big Ben te zien, totdat we een paar honderd meter verder liepen en de 'echte' zagen haha!
Jaaa, we waren goed op de hoogte..
Langs Downingstreet 10 gereden (dat is het adres van de prime minister (David Cameron!)

Zijn door een aantal hoofdstraten gelopen hadden ontzettende trek en toen naar een heel Londens hip tentje geweest en daar een lekkere panini gegeten. Hadden daar besloten om 's avonds naar een musical te gaan, maarja, welke, want er draaien er ontzettend veel!
Een aantal weggestreept en toen kwam Mariët met het briljante idee om op suikerzakjes musical namen te schrijven en dan mocht ik een zakje eruit trekken en dan moest het die gaan worden.
Keuze was: Lion King, Mamma Mia! en nog eentje, die ben ik alweer vergeten!
Ik trok het zakje met de M die voor Mammia Mia! stond en daarna zijn we ook naar Piccadilly Circus geweest, daar kaartjes bemachtigd voor Mamma Mia! de musical! (de laatste 2!)

Om 2030u zou ie beginnen en het was toen een uur of 14u dus we hadden tijd zát!

Nog langs de Londen Eye gelopen, dat is een reuze rad waar je over heel Londen kunt kijken. We wilden hier wel in, maar toen ik zag dat een kaartje ervoor 27 pond (35euro!) kostte hoefde t van mij niet meer zo..
Wel foto's van dat apparaat gemaakt, en toen zag ik ook dat je in dat reuzenrad moest staan, er waren niet eens luxe stoeltjes.. Neuh, Londen kun je ook op een andere manier verkennen dan in een reuzenrad, namelijk, per boot! Ha!
Bij ons met korting verkregen Big Bus kaartje konden we ook een ritje met een rondvaart boot.
Tijdens de rondvaart boot langs alle mooie bruggen en bezienswaardigheden gevaren.
Beide kregen we een behoorlijk inkak momentje, we waren natuurlijk al behoorlijk lang onderweg en we hebben we alles gezien, maar niet overal al te veel van mee gekregen, Londen Bridge natuurlijk wel en ook mooie foto's gemaakt, maar er werd zooo veel verteld..
Ook die boot had van die gekke werkuren want we waren in Greenwich geweest en op een gegeven moment stopte de boot, hij ging niet verder meer!
Shit!
Want die bus ging ondertussen ook niet meer.. 'Oh' zei Mariët, 'dan lopen we toch een stukkie..'
'Maar tis wel ver hoor, maar okee..' zei ik een beetje huiverig.

Zo'n anderhalf of 2uur(!!) later kwamen we weer in de 'bewoonde' wereld! De straten werden gelukkig weer bekend.
Naar een pizzeria geweest en na het eten kregen we ons tweede inkak momentje. Nu kon het nog, tijdens Mamma Mia! heb je daar natuurlijk geen tijd voor ;)

De musical was ontzettend leuk, gaaf ook om de musical helemaal in het engels te zien, mooi theater en goed gespeeld. Leuk om alle Abba nummers te horen, ik heb nog steeds het Mamma Mia, here we go again zinnetje in mn hoofd haha!