The Old Oak, Cork, Ireland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu The Old Oak, Cork, Ireland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

The Old Oak, Cork, Ireland

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

26 Januari 2011 | Ierland, Cork



In mijn vorige verslag vroeg ik me nog af wanneer wij eens de benen zouden kunnen gaan strekken aan wal. Nou dat is inmiddels lang en breed gebeurd!

Onze aankomst in Cork was ook niet de geplande 18e januari maar al twee dagen eerder, op zondag 16 januari rond 14.00u kwamen we aan.

Het stukje langs de Nederlandse kust was nog een interessant stuk. De Lelie, het schip dat vóór ons zou gaan lossen in Cork dat zagen wij schuin achter ons varen. En ze gingen niet eens harder dan wij..
De kapitein had direct naar kantoor gebeld en gevraagd of wij eerder naar binnen kunnen en dan dus ook eerder lossen, wij meteen volle porrie varen en hupsakee, daar lieten wij de Lelie een flink poepie ruiken!
De Lelie vermeerderde vaart van 9 naar 9,5knopen en wij gingen van 9.2 naar 13.2 knopen, hatsjee!
Een paar uur later was de Lelie nergens meer te zien.

Die zelfde avond, de dag en dagen erna kregen we steeds verschillende dingen te horen: Wel als eerste naar binnen, niet als eerste naar binnen, wel, niet, wellus, nietus, het was behoorlijk frustrerend, want dat zou betekenen dat wij wél een vrije zondag in Cork zouden hebben of niet! Voor ons natuurlijk van levensbelang!

Gelukkig waren de goden ons goed gezind. Nouja, we moesten nog een leuk stukje vanaf Land’s End over de Ierse Zee/Atlantische Oceaan en daar hebben we behoorlijk wat klote weer gehad, dus niet iedereen aan boord voelde zich top fit. Gelukkig had ik er zelf weinig last van.
Helaas is er wel weer een beker gesneuveld, het oortje is er af. Gaat al een stuk beter, de vorige reis braken er twee hele bekers. Oeps!

Aangekomen in Cork gingen we direct douchen, omkleden, klodders make up erop en huppatee, de stad in.
Om in Cork te komen moet je een rivier op varen, sommige schepen liggen daardoor vrij ver van de stad, en sommige schepen die liggen zowat tegen de brug aan waar het centrum begint. Wij lagen dus bijna in het centrum!
Prachtig plekkie. En wat lag ze er mooi bij, de Saffier.

In de stad heb ik niet echt interessante dingen kunnen scoren, een magneetje heb ik volgens mij ook al uit Ierland dus die heb ik ook niet gekocht maar we wat lekkers om te snoepen voor aan boord.
Rond etenstijd gingen we weer terug aan boord. Ik had inmiddels al contact gehad met een andere Alkmaarder, die diezelfde avond aan boord zou stappen van de Lelie. Of we nog een biertje (voor mij natuurlijk een wijntje) zouden gaan drinken in Cork?! Daar kon ik natuurlijk geen nee op zeggen. Alkmaarders onder elkaar, garantie voor gezelligheid!
Vandaar dat we al weer vroeg aan boord waren, vanwege het slechte weer hadden we allemaal bijna niet geslapen dus we gingen even een tukkie doen, en rond 21u liepen we weer de stad in.
Nu met een missie: ‘Eten en bier drinken’

’s Middags hadden we al een pizzeria gezien en daar hebben we ook gegeten, ik had een heerlijke pizza en Olga ook, de kapitein had een salade (lekker groen) en een grote bak lasagne. Na het eten waren we allemaal weer een beetje duffig geworden, waren nog geen uur wakker of we hadden ons diner er al in.
We lieten ons daardoor niet ontmoedigen en liepen richting de pub’s.

Een uur of wat later had ik contact met de bemanning van de Lelie en spraken we af bij The Pavilion, dat zit in een steegje tegenover de Pennely’s, mocht je er nog eens heen willen.
Ontzettend leuke tent, met een hoop gekke Ieren die lekker aan de pintjes zaten haha!

Die gasten van de Lelie naar binnen gesleept en toen gingen bijna meteen de lichten al weer aan in de Pavilion dus we moesten ergens anders heen, het was pas rond een uur of 2230u.
Een endje verder gelopen, aan wat mensen gevraagd waar we heen moesten en die gingen er zelf ook heen, er speelde een bandje in de pub: The Old Oak.
Wij naar binnen en hoorde al wat herrie, bestelde bier en wijn en hadden de avond van onze leven.
Heerlijk om weer even er tussen uit te zijn.

De volgende ochtend moest de Lelie direct beginnen met lossen dus zij waren iets minder blij dan dat wij waren. Ook al waren wij ook niet helemaal topfit na een klein tukkie..
’s Middags nog even langs geweest en toen werd mij duidelijk dat de stuurvrouw/marof daar er een stuk minder goed had dan ik!
Nu zal het vast een stuk beter met haar gaan..

Al met al een heel goed weekend, ik kan helaas niet te veel details vrij geven, want dan krijg ik op m’n klote, dus hou ik het hier maar bij en ga ik verder met het wonderschone IJmuiden..

In Cork kregen we al nieuwe orders voor IJmuiden, daar moesten we staal gaan laden voor Salerno, Rota en Gemlik.
Bij mij ging er direct een belletje rinkelen en dacht, hee! Dat heb ik vorige term ook gedaan..
Op zaterdag 22 januari kwamen we rond 17u aan en had ik Kelly gesmst of ze nog zin had om langs te komen. Dat ging helaas niet, en toen ze mij opbelde hadden we het erover dat ik dan maar naar Alkmaar moest komen.
Zo gezegd zo gedaan, dus om een uur of 21 werden we opgehaald en de volgende morgenvroeg waren we weer aan boord.

Heb een heerlijk tijd gehad thuis, ook al was het minimaal, toch even mn post kunnen bekijken enzo.

Nu zijn we alweer lang en breed onderweg naar Ceuta, Spanje, daar krijgen we nog wat brandstof en dan vervolgen we onze vaarroute richting Salerno, Italië, waarschijnlijk komt daar deze keer geen mooi verhaal van omdat we in de week aan komen en niet in het weekend.
Het kan niet altijd feest zijn..

Máár, er is niets zo veranderlijk als de scheepvaart, misschien hebben we nog een engeltje meegebracht die er voor kan zorgen dat we nog een lekker pizza’tje kunne scoren in Salerno!
Dat is natuurlijk minder leuk voor de baas, maar anders worden mijn verhaaltjes ook heel saai!

Tot over 5 weken!


  • 28 Januari 2011 - 08:31

    Ron_till:

    Haai Cynthia,

    Leuk om wat van je te horen.We zijn ook een paar jaar geleden in Ceuta geweest.Leuke reizen maak je dit kan niemand je meer afpakken dus geniet er van.
    Tot de volgende mail

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Dromen

Dromen

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2011

Setúbal en Lissabon

05 Februari 2011

Brand aan boord

26 Januari 2011

The Old Oak, Cork, Ireland

12 Januari 2011

Privet!

02 Januari 2011

Dromen
Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 164539

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: