Setúbal en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Setúbal en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Setúbal en Lissabon

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

28 Februari 2011 | Portugal, Lissabon

Na een aantal weken (4!) in Setúbal gelegen te hebben werd het nu dan eindelijk tijd om weer naar huis toe te gaan, heerlijk.
Liever was ik al wat eerder vertrokken een week ofzo, aangezien mijn grote liefde is overleden deze week. Kingland is op 22 februari komen te overlijden, hij had longkanker, was erg benauwd en niet meer te helpen. Gelukkig heeft ie een heel mooi leven gehad, al vind ik het verschrikkelijk dat ik hem zo’n lange tijd niet gezien heb en dat ik hem nu nooit meer kan zien. Dat besef komt vast later écht pas maar doet nu al heel veel pijn.
In Setúbal een leuke tijd gehad en k zal onze stamkroeg én ons stamrestaurant wel gaan missen, haha, iedere week kwamen we in hetzelfde restaurant waarna we naar hetzelfde kroegje gingen. Bij dat kroegje werkte ook Katya, en die heeft Peter en mij op 6 februari Lissabon laten zien, het was echt een heel erg mooie stad en vooral dat Katya zo veel wist te vertellen, als ik iemand moet gaan rondleiden dan weet ik echt niet wat ik nou moet vertellen, ja ik weet waar de waagtoren staat en waar de accijnstoren is maar verder dan dat lijkt het bij mij toch niet erg te komen haha!!
Gisteren is Katya nog even bij ons aan boord geweest want ze was toch wel benieuwd waar al die stoere zeebonken hun verhalen vandaan kwamen, ik had een soort sangria gemaakt wat uiteindelijk meer op bowl is gaan lijken wat erg lekker was en ondertussen maar wasjes draaien en toen was het al weer vrij snel een uur of 4 en tijd om naar bed te gaan, vanmorgen vroeg op gestaan om de laatste was te draaien en alles netjes achter te laten.

Ik had gehoopt mijn aflosser, Roman nog even te kunnen spreken maar helaas was daar geen tijd voor ik werd vrij vroeg opgehaald.
Geluk bij een ongeluk was dat de immigratie dienst erg lastig deed waardoor ik dus wat langer daar moest wachten en toen hoorde ik opeens een bekende stem zeggen: 'Hey, this is someone I know' en daar stond Roman voor mn neus, een overdracht van een halve minuut maar alles is beter dan niets en toch nog even wat kunnen vertellen!

Gisteren ben ik op Hilde's (hahaha!) verjaardag lekker alleen naar Lissabon geweest, ik wilde al een tijdje wat dingen gaan shoppen daar maar het kwam er niet echt van want het was steeds een beetje rommelig aan boord. Gisteren toch geweest en het was bloedje heet, het was 26graden en een prachtig zonnetje, ik heb er niet erg van genoten aangezien ik vrijwel de hele dag binnen in een overdekt winkelcentrum heb gelopen, maar dat heeft wel z’n vruchten afgeworpen want ik heb weer wat nieuwe dingetjes kunnen aanschaffen!
Nu zit ik hier op het vliegveld te wachten tot vlucht KL19-nog iets vertrekt vanaf gate 22, zitten er een hele hoop Hollanders zich typisch te gedragen, want ze spreken ál-tijd luid, dragen een spijker broek en trekken zich van niemand iets aan.

Tot straks lieve mensen!

• 28 Februari 2011 - 16:33

Tante Til En Oom Ron:

Hoi Cynthia,
    Wat leuk dat je nu in Portugal zit wij zijn er ook geweest maar wij zaten in Lissabon het is een mooie stad.Alleen had ik wel een domper omdat mijn portemonnee is gestolen uit mijn rugtas,dus pas goed op je tas hou hem voor op je buik in elk geval zichttbaar en niet achter op je rug.
    Geniet van de mooie dingen die op je pad komen.Ook sterkte met het overlijden van je kat maar het is wel veel beter voor Kingland omdat het lijden best zwaar is. Nou meid groetjes en tot mails