-15 - Reisverslag uit Norrköping, Zweden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu -15 - Reisverslag uit Norrköping, Zweden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

-15

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

30 Januari 2010 | Zweden, Norrköping

-15.

Goedemorgen, met min 15 op de termoteller is het altijd heerlijk om aan dek te scharrelen.
Vingers die bevriezen, want geen handschoen die er tegen op kan, juist als ze een beetje nattig zijn. En dat geluk heb ik dan ook wel weer.
Vanmorgen laat op gestaan, om 5u stond ik op, en hoopte ik van harte dat het niet weer gesneeuwd had, ik had geluk want anders had ik nu nog sneeuw staan scheppen en hadden de walmannen niet aan het werk gekunt. Nu wel. 7u, dan zouden ze beginnen, gister ook.
Het loopt altijd uit met die gasten. In Duitsland 2u later, hier een half uur later.
Fantastisch.

Het is al weer zaterdag dat betekend dat ik nu een week aan het werk ben, de week is werkelijk waar omgevlogen!
Voel me wel thuis op dit bootje. Klein maar fijn :)
Hele hoop dingen die nog moeten gebeuren uiteraard, waar ik de aankomende paar weekjes ook nog ruimschoots de tijd voor zal hebben.
Zoals ik in mn vorige verhaaltje al schreef, van vervelen zal weinig komen.

Even over werk praten nu. Gistermiddag wilde ik nog wat luiken open gooien zodat de grijper er goed bij kon, en sta ik op de luikenwagen, maakt de grijperman een gebaar van stoppen, dus ik schud wild mijn hoofd en roep: ‘No, no stop, only open this one also’, ja het engels moet gemakkelijk blijven, want anders snapt niemand het meer.. Waarom de dokker zegt: ‘No, you close, i stop, two thirty, tomorrow seven o ‘clock I start’.
Hij gooit zn raampje weer dicht, zet die grijper weer op de grond stapt eruit en komt niet meer terug. De kapitein nog de agent bellen, want er was ons ‘beloofd’ dat ze vrijdag door zouden gaan tot de koek op was. Nou, in het ruim ligt nu nog 700 ton koek!
Verdikkie!
Nu is het dus zaterdagmorgen, 7.15u en gaan ze door tot 12u, dan verwachten ze klaar te zijn.

Dan wordt het ook pas echt spannend, bestellen we een ijsbreker/sleper, want we liggen behoorlijk vast in het ijs.

Onze ligplaats ziet er een beetje als volgt uit, neem het kanaal in Alkmaar, en stel nou dat ipv de Friese brug dat t kanaal daar stopt. Ongeveer 100m daarvoor liggen wij. Dus het ijs heeft ons helemaal ingepakt en kunnen zelf geen kant op, hebben dus een bootje nodig met een beetje meer power om ons uit de ijs-ellende te halen.

Overal aan dek is ook ijs, alles is ijs. Werkelijk waar-de-loos! Iedereen is volgens mij ook wel een paar keer onderuit gegaan. Toen er nog een dikke laag sneeuw lag was dat niet zo erg, maar als je dan gewoon op dek valt, ja dat is een stuk minder!

We hebben ook nog mooi nieuws gekregen, we gaan na het lossen verhalen naar een andere ligplaats en dan blijven we daar liggen, maandag morgen beginnen ze met laden van pellets, dat lijkt op wokkels, en dinsdag middag rond 12u verwachten ze klaar te zijn en dan is het tijd voor een wereldreis naar……… Liverpool! Jeej!
Helemaal naar Engeland, haha, het is 6 daagjes varen met deze brommer dus we hebben er zin an.

Waar we het meest naar uitkijken is natuurlijk vanavond.
Stappen in Zweden, nou echt dronken raak je hier niet want alles is minsten 2.5x zo duur… (de Zweedse Kroon ongeveer gelijk is aan onze lieftallige Euro).

Meer heb ik denk ik niet te zeggen.
Ik ga maar eens ontbijten want het is al weer bijna half 8!

PS, Karin, was mijn berichtje nog aangekomen? Een dag te laat weliswaar, maar daarom niet minder gemeend ;)

Tante Til, ik weet niet of mijn Duits snel zal verbeteren, als ik er deze reis vaak kom zal het vast wel lukken haha!

  • 31 Januari 2010 - 11:21

    Paps & Karin:

    heee.....wat een afzien zeg met -15 en je nieuwe handschoenen zijn dus nog te koud, daar is niets tegen opgewassen, misschien eerst een latex handschoen en dan pas je gewone....nu ri engeland wordt het weer warmer voor je. je smsje niet ontvangen, ik heb er ook een gestuurd, heb je die wel gekregen???? lief dat je aan me gedacht hebt....nou zet'm op en dikke kus xxxxx

  • 31 Januari 2010 - 12:53

    Wen:

    Wat een hel chick, die kou! Sterkte!

    xxx

  • 01 Februari 2010 - 19:54

    Kell:

    heey wijfie,
    Ik leef met je mee. Hier is het overdag ook zo koud. Brrrr....
    Als ik terug ben zal ik je wel een leuk mailtje sturen.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Norrköping

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 164621

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: