Hamburgers en ballet - Reisverslag uit Great Yarmouth, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Hamburgers en ballet - Reisverslag uit Great Yarmouth, Verenigd Koninkrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Hamburgers en ballet

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

20 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Great Yarmouth

Bijna een week in Hamburg gelegen. Gisteren, heel vroeg in de ochtend zijn we vertrokken richting Great Yarmouth met een ruim vol verschillende soorten kunstmest. En, nee dat stinkt niet ;)

In Hamburg kwamen we zaterdag 13-3 aan, laat in de avond. We hadden last van een vervelende 'lines man', dat is iemand die de trossen aanpakt. Wij maken met een klein lijntje de grote tros vast, dit kleine lijntje gooien we naar de vastmaker die daaraan trekt en het oog van de grote tros om de bolder legt.
De beste man die had het in zijn Duitse hoofd gekregen om ons kleine lijntje in het water te gooien. ZO MAAR!
Emer, de matroos die samen met mij voorop stond die zei in het engels, 'joh, waarom doe je dat nou?' Waarop die dikke duitser (lees: lines man) heel rustig zei 'oh that's not my problem'.
Ik werd ook behoorlijk pissig, want dat kost ons ook weer een hoop extra werk om dat ellendige lijntje uit het water te vissen.

Later liep de man weer langs en ik vroeg m waarom ie zo achterlijk deed en weer zei hij dat het niet zijn probleem was, en keek me stom aan. Dus ik zei met mijn beste duits 'Zweinhund', waarop hij me een boze blik wierp.
Hm, lekker puh!

Om 22.20 waren alle lijntjes weer vast geknoopt en was het tijd om wat cultuur op te snuiven.
Om 23.40u zaten we in de taxi richting Hamburg city..

Ik keek mn ogen uit, het was er in de stad drukker dan Amsterdam met konininnedag, echt belachelijk! Wel gezellig..
En een hoop Polizei, maar dat gaf wel een veilig gevoel, ofzo..

Op naar de eerste bar, dat was een rock cafe, erg gezellig met volgens ons een Nederlandse band, hier moesten we dus maken dat we weg kwamen, we willen niet o-ver-al Hollanders tegen komen.

Volgende kroeg was de kroeg waar alles lekker goedkoop was! Een vodka'tje sprite voor 2 euro dat smaakt naar meer!
En dat deden we dan ook :)

Een aantal kroegen later stapten we in een echte Duitse discotheek.
We hadden afgesproken dat we nergens entree zouden betalen, dus toen we bij de discotheek voor de deur stonden en mevrouw zei dat het 5euro entree kostten, wilde ik al weer weg lopen, maar Tom die trok zijn portomonee en de kapitein en ik volgende gehoorzaam..
Eenmaal binnen gekomen, jassen weggehangen, en huppa op naar de bar. Na een paar drankjes meer kwamen de fotografen op ons af en moesten we op de foto, zie hier ook nu mijn nieuwe profielfoto.. Is t geen plaatje? haha!

Om een lang verhaal in te korten kwamen we om een uur of 5 met een voldaan gevoel weer terug aan boord.
De volgende dag was het zondag en er werd niet gelost dus we waren ook écht vrij! Heerlijk, een eerste vrije dag in 6 weken geloof ik. Was er wel aan toe :)

Tom ging van boord en Jeroen kwam aan boord.

's Avonds zijn we weer de stad in gegaan, dit keer om ergens lekker te eten.
Het eerste restaurant zijn we dan ook maar meteen in gegaan, want zo bekend waren we nou ook weer niet in Hamburg. Lekkere pizza gegeten, en daarna weer de taxi ingestapt richting de andere kant van de stad. St. Pauli, is dat. Waar we zaterdag dus ook waren.
Even kort ter informatie; St. Pauli is zeg maar het enige(?) grote welbekende Red Light District van Duitsland, en nee, geen ramen, gewoon prostituees op straat. Heel apart.
Genoeg informatie, back on track. Wij werden afgezet in St. Pauli, de Reeperbahn en gingen daar naar de Irish pub, die doen het overal ter wereld goed.

Eenmaal binnen gekomen was het er erg rustig, wel gezellig een gitarist stond er liedjes te zingen en er hing een gemoedelijke sfeer.
De kapitein en ik waren vrij tammig, gezien de vorige avond.
Waren dus ook weer op tijd aan boord, en de volgende ochtend was het al weer vroeg lossen.
Om 6u stond ik op, en om 7u werd er gelost, tot 12, want toen begon het te regenen. Om 17u stopte het en om 20u stopte de dokkers met werken. Prima! Volgende dag om 7u weer begonnen en 's avonds leeg.

Woensdag verhaald naar de 'wacht kade', we hadden orders om de kunstmest te laden.

De kapitein en ik gingen samen de wal op, bij daglicht, dus het was nu écht een cultureel uitje..

Rond gelopen, van alles gezien, maar het hoogtepunt van de dag was dat we bij het Hamburgische Staatsoper kwamen.
Even naar binnen gegaan, en kaartjes gehaald voor het La Sylphide ballet wat die avond zou spelen!

Dat begon om 1930u en we hadden nog een paar uur te overbruggen, nog wat met de metro gereden, naar de Fernsehntoren, (tv toren), die dicht was! Shit!
Nu moesten we ook nog haasten om weer richting het theater te komen en we moesten nog eten ook!
Wáár zouden we in hemelsnaam gaan eten??

De pizzaria natuurlijk! Weer naar dezelfde, waar het eten weer verrukkelijk was en daarna half rennend richting de Hamburgische Staatsoper gesneld.

Aangekomen gingen de ouderwetse bellen zodra ik mn jas had weggehangen, we hadden mooie plaatsen, en het intro begon, het gordijn was nog dicht, prachtige klassieke muziek, het gordijn ging open en ik heb een ontzettend mooi liefdesverhaal gezien.

Een ballet voorstelling is toch wel heel wat indrukwekkender dan een simpele romantische film.

Er waren twee bedrijven, het eerste bedrijf was wat drukker in het spel en het tweede bedrijf was wat rustiger qua spel maar drukker qua muziek. Ik vond het allemaal prachtig.
In de pauze konden we naar de mensen kijken, en ja, de gemiddelde leeftijd lag iets boven de mijne, maar dat neemt niet weg dat ik nu vind dat iedereen een keer naar een echt goed ballet moet.

Ik kan niet wachten op mijn volgende voorstelling, nu wil ik nog naar een echte zware opera, net als in Pretty Woman..


  • 20 Maart 2010 - 16:36

    Mariët:

    Toff Toff! Klinkt allemaal als leuke dingen ondernemen naast je werk!

    Ennuh... ik zal een keer naar een echte balletvoorstelling gaan.. Nu durf ik wel, is nooit mijn eerste keus, maar ben dan in ieder geval niet de jongste die geweest is ;)

    x

  • 20 Maart 2010 - 18:07

    Tom:

    Erg leuk verhaal!
    Ga je in de toekomst zeker volgen;)

    XxX

  • 06 April 2010 - 19:13

    Tante Tilly:

    Leuk verhaal cynthia,zo beleef je nog eens wat.Hier in Alkmaar gaat alles z'n gangetje.Tamara die moet elk moment bevallen dus we wachten het af.
    Ook de groetjes van Ronald.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Great Yarmouth

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 164591

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: