Verjaardagsduik?! - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Verjaardagsduik?! - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Verjaardagsduik?!

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 Juni 2010 | Bermuda, Hamilton

Huishoudelijke mededeling:
SMSJES/BELLETJES ONTVANG IK NIET OP ZEE! ;)

Verjaardagsduik?!

Vorig jaar zat ik aan boord van de Pelagia toen ik jarig was, en dit jaar herhaalde de geschiedenis zich.

Op 14 juni om 00:00u boord tijd, wat NL tijd -5uur is op dit moment was ik op de brug en werd er door Bert, de kapitein, Roel en Martin voor mij het wel bekende 'lang zal ze leven' gezongen, ik voelde me meteen helemaal jarig!
Martin die toverde nog een cadeautje te voorschijn.
Martin en ik, hebben zoals ik al in een eerder verhaaltje heb gezet een paar dagen samen op Bermuda gezeten voordat we aan boord stapte, en Martin wist ondertussen dat ik koelkast magneetjes spaar. Samen hebben Martin en ik ook scooters gehuurd op Bermuda en op dit koelkast magneetje staat dan ook: I'd rather be driving my Bermuda scooter! (vertaling voor opa en oma: ik zou liever op de scooter op Bermuda zitten)
Wat natuurlijk helemaal waar was.. haha!

Na een lange wacht, gingen Martin en ik nog even een drankje doen om mijn verjaardag te vieren. Het was bij ons 4u 's nachts, en in Nederland was het al bijna koffietijd, dus een mooie tijd voor een alcoholische versnapering dachten we! Om een uur of 5 lag ik weer lekker in mn mandje en ik had mn wekker om 09:20u gezet, dus ik had niet heel erg lang om te genieten van een schoonheidsslaapje, wat je toch wel nodig gaat hebben als je ouder word ;)
Om kwart voor 10 stond ik in de mess room en de bemanning en wat mensen van de wetenschap kwamen ook naar de mess room om allemaal uit volle borst 'Lang zal ze leven' te zingen en 'Hiep hiep hoera' te roepen! Er was een speciale stoel gemaakt met allemaal versiering en de rest van de mess room was ook versiert met slingers en vlaggetjes! Oranje en rood-wit-blauwe vlaggetjes, waren deze voor mij, of voor 'onze' jongens? Ik denk voor mij ;) haha!

Ik had een week van te voren de kok al ingelicht dat ik het heel erg leuk (lees: lekker) zou vinden om een chocolade taart te krijgen op mijn verjaardag, en mijn gebeden werden gehoord! De kok kwam aangelopen en ondanks dat ik nog maar net wakker was, had in ontzettend veel trek in die taart!

Op het moment dat ik het eerste puntje had gesneden moest ik nog 29 puntjes snijden, held als ik ben zag ik het somber in, want hoe verdeel je zoiets nou?! Arend, de kok kwam me redden en die sneed de rest van de taart.
De kapitein kwam naar mij toe en gaf mij een cadeautje, ik snapte er niets van, maar maakt het snel open, ik heb een windvanger gekregen in een vorm van een houten visje, die is voor op het balkon! Wat een top cadeau, wie heeft dat nou? Uit Bermuda!!
Jose, een matroos uit Kaap Verdie kwam daarna naar me toe gelopen met een groots cadeau, ik keek mn ogen uit, snapte er niets van, en werd nog een keer overdonderd!
Scheurde het pakpapier ervan af, pakte het snel uit en ik had een T-shirt gekregen van Bermuda! Met de lengte en breedte graden erop, zodat ik nooit kan vergeten waar Bermuda ligt! Op de achterkant staat: Bermuda, Don't miss it!
Ik dacht dat ik nu wel weer genoeg verwend was, maar niets was minder waar, Marco de 2e machinist kwam met nóg een cadeau aan zetten, ik vond het lijken op een tolletje, zo in het pak papier, maar dat was het helemaal niet!
Heb een prachtige (echt de kleuren zijn echt superrb!) spaarpot gekregen, ik moet aan het einde van de reis dus maar eens langs bij iedereen.. ;)
Ik keek mn ogen uit, zoals ook op de foto's wel blijkt haha!

Nu was de pret dan echt over dacht ik, maar toen kwam daar Klaas de 1e machinist aangelopen met een he-le grote doos, Ohjee, dacht ik toen, was is dát nou weer?!!
Ik opende de doos en daarin zat nog een doos.. Die doos opende ik ook en daarin zat nóg een doos.. Hm, was dit soms een grapje?
Toen ik de volgende doos opende vond ik een klein geel doosje, met de naam van de reis erop, deze reis heet namelijk 64PE321, ik opende het gele doosje en vond daar in het meest prachtige sieraad dat ik in hele lange tijd gezien heb. (Ontzettend uniek, niemand heeft het!)
Het waren oorbellen van koudwaterkoraal!!!
Niet van het koraal dat we pas hebben opgedoken, maar koudwater koraal vanuit de Ierse zee, Klaas heeft er ook opgezet waar en vanaf welke diepte, namelijk 800m wat ik heel erg leuk vind, zo kan ik zoiets in ieder geval nooit vergeten!!
Om er een idee bij te geven hoe zoiets er nou uit ziet?
Dat zeg ik lekker niet, dat moet je maar zelf komen bekijken als ik mijn housewarming geef.

Heb vanmiddag een mailtje van de hypotheker ontvangen dat de hypotheek helemaal definitief en rond is! Klaar als een klontje! Dus nu kan ik écht zeggen dat ik mn eerste huis gekocht heb. Heb de sleutel nog niet, dat wordt 2 augustus, dan ga ik naar de notaris toe, maar dit nieuws kon ik natuurlijk niet voor me houden..

Ook is Oma vandaag, 16 juni jarig. We mogen allebei er weer een jaartje bij op tellen.
Oma is maar een paar jaartjes ouder dan ik geworden ;)
Heb nog even met haar gebeld, maar de verbinding was zo ontzettend slecht, dat was wel jammer maar toch even kunnen feliciteren!!

Nog meer nieuws heb ik over een spannende duik in de Noord Atlantische Oceaan op de volgende plek:
26-13.5N 067-48.8W
Om 16.00u onze tijd was het tijd voor een verfrissende duik.
Het kwik loopt hier namelijk bijna de spui-gaatjes uit!
Iedereen wilde wel wat verkoeling en daarom was besloten om in het water te springen!
Ik wist nog niet zo zeker of ik wel in het water wilde, we lagen namelijk al sinds 11u stil op deze plek en vind dat dan toch een beetje tricky. Ook had er iemand pas nog een Barracuda (ik typ het vast verkeerd) van een meter gevangen, dus dat vond ik nog veel enger, die beesten hebben een bek, oei..!! Ik zal er nog een foto van bij plaatsen als het lukt.
Iedereen lag op een gegeven moment in het water, ik had me omgekleed en bekeek alles nog even vanaf een veilige afstand.

Toen besloot ik dat als ik dan toch het water in ging, dat ik dan maar meteen vanaf de 'hoge' wilde springen.
Er werd al gesprongen vanaf de 'lage', waar ikzelf vorig jaar ook van af ben gesprongen, maar je moet toch je grenzen verleggen..
Ik klom naar boven, het brug dek op, ik geloof dat het 12 of 13 meter hoog is, en ik klom over de railing heen. Mn hart ging te keer als een malle, maar ik dacht als ik hier nu toch sta..
Tevens werd ik al opgemerkt door de rest en werd er vanaf een aantal meters beneden mij al geroepen dat ik daar stond.
Heb toen 3 keer heeel diep adem gehaald en heb mezelf laten vallen als het ware, een vrije val van 3 seconden, wat aanvoelt als 3 minuten, wel met mn neus tussen mn vingers, want daar had ik vorig jaar wel van geleerd, toen kreeg ik een hele grote slok zout water naar binnen en daar is mijn lichaam niet echt opgebouwd.
Dit keer geen zoute slokken gehad en dat ik weer boven kwam, ik ging voor mn gevoel ook 12 meter diep het water in..
En toen ik weer boven kwam werd er voor mij geklapt!
Ha!
Die had ik mooi in de pocket, ik klom snel weer aan boord, want straks kwam er een vissie bij mij snuffelen en daar hou ik niet zo van!
Na mij sprongen nog een aantal mensen, want iedereen wilde die mega-val natuurlijk beleven, haha, hoop gelachen daarna snel gedouched en gegeten en nu typ ik dit..

Geen idee wat we nog allemaal gaan beleven in de loop van de reis, maar het zijn al een te gekke 3,5 week!

  • 17 Juni 2010 - 09:42

    Mama:

    Jemig, wat ben je toch een kanjer hé!!!!!!
    En wat geweldig lief allemaal die kado's. Super!
    Ben beretrots op je, lieffie!
    Kus
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bermuda, Hamilton

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 164571

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: