Mooi verlof! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Mooi verlof! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Mooi verlof!

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

07 September 2010 | Nederland, Alkmaar

Een up-date van de afgelopen tijd thuis :)

Op zondag 25 juli kwam de Pelagia aan in Texel, waar ik ben afgestapt na een reis vanaf Fortaleza.
Was een leuke rustige reis, waarin een hoop geklust kon worden aan boord.
Voor mij waren het de laatste loodjes en zoals iedereen weet zijn die het minst leuk. Eenmaal vlak bij het Engels kanaal waren de kapitein en ik al druk met berekeningen bezig of we de stroom mee of tegen zouden hebben.
In het kanaal draait de stroom iedere 6 uur, dus je hebt ´m 6uur mee en dan weer 6u tegen.
Als we een bepaald aantal knopen zouden lopen, zouden we op het juiste moment het kanaal in varen wat voor ons 2x stroom mee en 1x stroom tegen zou opleveren!
Dat moesten we hebben!!
In het Kanaal ging het ons flink voor de wind want de Pelagia ging op een gegeven moment zo´n 16 knopen! Enja, voor die oude boef is dat behoorlijk snel! Dat kwam natuurlijk dank zij de stroom. Ik was al druk aan het berekenen hoe laat we nou aan zouden komen op Texel en natuurlijk ging dat niet geheel vlekkeloos..
Om 14u lagen we al voor de haven te drijven weliswaar want het was laag water en we konden maximaal 1 uur voor of na hoog water de haven in varen. En dat was pas rond een uur of 17!
Eenmaal aangekomen, ik had mijn koffers natuurlijk al lang en breed klaar staan dus zodra alle trosjes vast geknoopt waren sprong ik van boord.
Een collega van mij, waarmee ik ook een paar daagjes eerder naar Bermuda was gegaan kwam mij ophalen en zette me bij de boot af.
Ik kreeg van iedereen mailtjes dat het o-zo mooi weer was in Nederland, maar zodra ik voet aan wal zette begon het te regenen. Ja ja, mooi weer..
Van de ene op de andere boot en 15 minuten later was ik in Den Helder waar Wes me op kwam halen. Hij wist wel waar hij moest zijn, zei ‘ie.. Tralala.., ik stond maar te wachten en te wachten en uiteindelijk belt hij me op en kwam ik erachter dat hij bij de ingang stond om aan boord te gaan met zijn auto, haha! Daar moest ie niet zijn natuurlijk, uitgelegd waar wel en 45 minuten later zat ik thuis.
Heerlijk!

Op 2 augustus 2010 ging ik samen met mn moeder naar het notariskantoor in Heemskerk. Hier hebben de verkoper en ik de aktes getekend en toen kon ik zelf de sleutel in het slot van mijn eigen appartement steken!
Wat een fantastisch gevoel!!
Allerlei meubels en andere spullen had ik al gekocht in de week ervoor en werden later geleverd.
Samen met Kelly, Kelly, Mary en mn moeder hebben we mn appartementje opgeknapt en er iets moois en schoons van gemaakt.
De eerste nacht (op 9 augustus) die ik hier door bracht voelde meteen goed.
De volgende dag werd ik wakker in míjn huisje, mijn thuis!
Samen met mn vader zijn we nog wel druk met wat koofjes (geen idée hoe je dat schrijft) aan het maken, zodat we die niet meer zien, wat dat is vrij storend.
Nog niet helemaal af, maar t wordt wel erg mooi!

Op 28 augustus hield ik mn housewarming, welke ook zeer zeer geslaagd was, een groot feest. En ik vond het reuze gezellig!
Beetje moe de volgende dag, maar dat was ook niet gek gezien de genuttigde alcohol ;) En nee, niet alleen door mij natuurlijk!
Ontzettend leuke cadeautjes gehad waar ik erg van geniet (lees: veel aan heb!).
Vorige week begon school weer en net als ieder ander schoolgaand persoon moest ook ik me weer melden haha!

Ik had een RNML cursus, ja, dat zegt vast een hoop, het klinkt vooral erg indrukwekkend, het was namelijk een cursus Radar Navigation Managment Level course, ik heb toch wel een hoop opgefrist, maar het was ook best zwaar.
Ookal is het nog niet lang geleden dat ik van school kwam maar toch is het behoorlijk vermoeiend om weer achter een tafeltje te zitten en naar een leraar te luisteren.
We hadden een heel klein groepje, van 4, wat het wel gezellig maakte en waardoor we allemaal een hoop vragen konden stellen, een hoop aandacht kregen en daardoor extra veel opstaken!
Het was een leuke cursus, en het was op mijn ‘oude’ school in Ijmuiden. Dus ik heb ook allerlei oude docenten gezien en gesproken wat ook erg leuk was!
Ik zie ze allemaal weer in de november want dan is de volgende cursus aan de beurt, dit schijnt een vrij heftige (droge stof) cursus te zijn, ik heb het lesmateriaal al in huis dus straks aan boord kan ik het alvast door gaan nemen!

Volgende week is het als het goed is alweer tijd om een rondje te gaan varen.

Nog geen verdere details, zodra die binnen zijn zal ik het hier ook weer posten!

Tot zover de up-date..

Kussen!

  • 08 September 2010 - 10:01

    Tante Til:


    Hoi Cynthia,

    Wat fantastisch dat je dit allemaal zelf hebt gedaan.
    Het ziet er knus en gezellig uit.
    Chapeau en succes en heel veel woonplezier.

    Ronald en Tante Til.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 164591

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: