Saffier - Reisverslag uit La Pallice, Frankrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Saffier - Reisverslag uit La Pallice, Frankrijk van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Saffier

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 September 2010 | Frankrijk, La Pallice

Goedenmorgen allen!

Hier een mailtje vanaf de Saffier, kijk die rijmt meteen :)

Afgelopen woensdag was het zo ver.
Voor 6u werd ik al opgehaald en zat ik in de auto samen met de 1e stuurman en de bootsman, we haalden de machinist ook nog op en toen zette we auto koers (tom-tom) richting Scheveningen, daar zouden we aan boord stappen.
Overal was het al gezellig druk op de weg zo 's morgens vroeg, je zal het iedere dag maar hebben dacht ik..

Halverwege kregen we telefoon, of het aflossen echt door ging in Scheveningen, er stond namelijk een aardig puistje wind en de kapitein had besloten om niet de haven binnen te varen omdat het niet geheel zonder risico zou zijn. Het nieuwe plan was dat we gewoon met het 'aflos-bootje' zouden worden gebracht.
Om half 9 kwamen we aan in het prachtige Scheveningen.
Er was niemand aan boord van de 'Oceaan' zo heette dat bootje, de brommer stond ook nog niet bij, dus we werden al wat zenuwachtig, later kwam er iemand naar ons toe en die sprak direct de verlossende woorden: Ik breng jullie niet, er staat te veel wind.
Nou klaar, punt uit. De beste man vertrok weer en wij, ja, wij moesten wachten, er werd druk gebeld met kantoor, en wat moeten we nu doen etc.

Even later waren we richting het strand gereden van waar we de Saffier konden zien liggen, al slingerend en stampend. Ik was blij dat we niet aan boord gingen, want ik zag me zelf al gaan op dat kleine bootje.
We zagen een boot van de Kustwacht uitvaren en toen ik dacht zag snapte ik ook heel goed waarom die beste man ons niet wilde brengen.. Er stond behoorlijk wat zee!

Er werd naar een nieuwe aflos-oplossing gezocht; één ervan was vrijdag opstappen in La Pallice, een andere oplossing was opstappen dezelfde dag maar dan in Flushing (Vlissingen).
Na druk overleg met niet alleen kantoor maar ook met de overheid, want de stuurman en bootsman zijn niet Europees, dus zij hadden een visum en dat is een heel geregel ben ik achter gekomen.
De makkelijkste weg was aflossen in Vlissingen, maar dan moesten de 2 mannen nog wel een herstel stempel halen in Rotterdam, en een nieuwe stempel in Terneuzen. Ja, opstappen in Vlissingen betekend stempel halen in Terneuzen. Pff, vraag me niet waarom.
De mannen in Terneuzen wilde niet dat we zo aan boord zouden stappen dus moesten via de 6,6 km lange Westerschelde tunnel naar Terneuzen een stempel halen en daarna weer terug naar Vlissingen rijden..

Om 13.45u kwamen we aan in Vlissingen, we hadden het gehaald!
De Saffier zou om 14.30u aan komen dus we gingen nog snel even een hapje eten, dat hadden we we verdiend na zo'n dag auto rijden.
En even later werden we gebeld, het zou wat later worden dat de Saffier aan zou komen en daarna werden we nogmaals gebeld, terwijl wij al lang en breed klaar stonden, het weer was wel verbeterd maar ik was er nog steeds niet gerust op.. Om 15.45u stapte wij in de loodsboot welke ons naar de Saffier bracht. De beste man voer uiterst voorzichtig en ik merkte niet eens dat er een zeetje stond, perfect!
Om 16u stond iedereen aan boord, mini-overdracht gedaan en toen gingen de mannen van boord. Het was nog een heel gedoe met het overhijsen van de koffers, maar alles ging goed en er is niets tussen schip en schip gevallen haha!

Nu, zaterdag is het nog maar een paar uur voor aankomst in La Pallice.
De wind is fantastisch afgenomen, hebben al behoorlijk wat dol-fijne vriendjes gezien en het kwik is al vrij snel gestegen naar zo'n 20 a 25 graden in de zon. Het los plan is ook niet slecht, ze beginnen maandag morgen om 8 uur, kijk dat zijn nog eens tijden!
We hebben geen klagen :)

Even een huishoudelijke mededeling,
mocht je me terug mailen, begin dan met een blanco mailtje.
Dat scheelt KB's, wat centjes bespaard!
En nee, ik heb geen internet, alleen deze email kan ik gebruiken.
Zet in je onderwerp Cynthia. En wees er van bewust dat iedereen aan boord de mailtjes kan lezen!

Warme kussen vanuit La Pallice haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Pallice

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 164559

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: