Berichtje (2-2) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Berichtje (2-2) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Berichtje (2-2)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

22 September 2007 | Canada, Ottawa

19.15 pm
Zo net gegeten, zit in mn huuuugeee cabin, not!!
Het hele SAGA gebeuren was zoo ontzettend tof! SAGA, zo heette het teambuiling gebeuren. Of het stadje, i dont remember anymore.
We ging er heen met een bus, de VIP Coach bus 228. Dus wij er in met 15 man waren we. Waarvan 2 vrouwen. En hoe heette de vrouwen? Juist, 2 Cynthia’s haha!
Eenmaal in de bus gingen we eerst langs een soort supermarkt, en daar kochten we onze lunch, 1 iemand had geld bij zich (van het schip) $250 in totaal. Dus we hadden ongeveer $15 pp. Ik kocht een tuna sandwich, een kingsize snickers, een flesje water, een pakje kaugom, een chocolate donut, en batterijen, want mn batterijen van mn camera waren leeg. Dus ik heb van de HAL nieuwe batterijen gekregen ;)
Toen weer in de bus gestapt en op naar SAGA, terwijl niemand wist wat we gingen doen en waar, we wisten alleen dat we om 0900u buiten moesten staan. Spannend dus.
Kwamen we daar aan stonden er 3 mensen buiten. Joe (de oudste), Tim en Jill.
Zij gingen ons begeleiden gedurende de dag.
Joe stelde zich zelf voor, en hij kwam ontzettend over als die man die schilderijen maakt op tv, ik weet nu even niet meer hoe hij heet, Bob ofzo, dat was wel grappig. Jill en Tim, die woonde daar voor een heel jaar, tussen de bomen, echt er was daa rniets, behalve bomen dan.

Zaterdag 22-9-2007
Teambuilding excerices.
We kregen allemaal gele stippen, op 1 persoon na, die moest dan in het midden gaan staan, naam vertellen, vertellen welk department je werkt, en waar je vandaan kwam (land), als je dan moest je zeggen: ‘I come in common ground with…’ en ik zei dan, ‘everyone who likes to ride a bycicle’, iedereen die het leuk vind om te fietsen moest dan van de stip af, en een andere stip zoeken, en dan weer het zelfde, want dan had iemand anders geen stip. Was wel grappig, alleen jammer van het weer in Ketchikan, het regende!
Tweede opdracht: we hadden allemaal half ronde pijpjes en verder op stond, een emmer, en aan het begin was er 1 iemand met een golfbal, en de bal moest dan in de emmer, zonder de grond te raken. Dat was echt een leuke opdracht, het einde ging alleen steeds mis!! Dat was echt balen, maar na de 3e keer hadden we m wel :)
3e opdracht was dat we gingen ‘skieeen’, we moesten met een stuk of 10 man, op die dingen staan, en zonder de grond te raken moesten we de overkant raken. Klinkt ingewikkelder dan dat t is.
Daarna gingen we lunchen, voor 20 minuutjes, en daarna volgende opdracht.
Die was echt heel vaag. We moesten met 15 man op een klein blok staan (zie foto’s als het lukt..), en met een plank moesten we naar het volgende blok, en vandaar met een andere plank naar het laatste blok waar we moet een touw moesten springen naar de overkant. We mochten de grond dus niet raken, dat was giftige pindakaas! Oeehh… Klinkt een stuk minder interessant nu haha!!
Laatste opdracht was in de hoge touwen, dat was individueel, in een harnas, en dan ong 3 meter omhoog klimmen tegen een paal op, en daar moesten we dan op een touw staan, en dan had je ook een touw boven je, en daar mee moest je dan naar de overkant schuiven, daarna moest je weer terug naar het midden en je laten vallen, dat was echt het leukste van die hele opdracht! Hang je zo in de lucht en word je langzaam omlaag gelaten!! Was echt een toffe dag!
Rond een uur of 4 waren we terug, en toen waren we allemaal echt kapot, dus ik wilde even gaan liggen, maar om 17,15u hadden we BRM, het bespreken van de volgende reis (Vancouver – LA), en daarna eten, en om 20u moest ik weer op wacht tot 00.00u, dus ik was pretty tired!
Die nacht hadden we ook ontzettend slecht weer, dus iedereen was gister een beetje cranky.

Zal ook iets vertellen over wat ik hier doe, want daar gaat t natuurlijk allemaal om!
Ik werk nu op het Deck department. Dat houd in dat ik op de brug sta, en met meren en ontmeren beneden sta op het Mooring deck.
Ik werk van 8-12 smorgens voor de officieren, dus dan doe ik werken met de kaarten, uitgummen, nieuwe kaarten klaar leggen, oude op nummer terug leggen, de nieuwe reis in de computer zetten, de kaart correcties uitvoeren etc. Smiddags ben ik ‘vrij’ maar dan werk ik eignelijk ook gewoon door op de brug. Smiddags is het dus takenboek-tijd. Ben er nog niet echt aan begonnen, ga als eerste beginnen met een verslag over meren en ontmeren, dat lijkt me het leukst, en het makkelijkst. Savonds werk ik dan van 20-00, en daarna soms nog even naar de bar, maar meestal ga ik direct naar mn bedje, want om 7uur gaat iedere dag gewoon het wekkertje weer!! Ja is aanpoten en wennen hoor.
Ben ook beetje ziekig, warm/koud/warm/koud, hoofdpijn, snotneus etc, dus dat werkt ook niet echt mee.
Vandaag laatste dag Alaska, morgen dus Vancouver, en dan op naar de warmere streken!

  • 25 September 2007 - 18:25

    Wendy:

    Haha Tuna sandwich --> dóh!
    Die schilder heet Bob Ross. Your'e welcome ma'm ;)

    Je hebt het dus aardig druk! Wat een bikkel, ik zou het je niet na doen.. I'm such a sissy..
    Maar hielp het teambuilding een beetje? Heb je al nieuwe, veel leukere homies? ;)

    Succes!! En als je lekker in het zonnetje staat, denk dan even aan mij. Ik zit hier namelijk waarschijnlijk in de regen!!!

    x wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 164621

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: