Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1) - Reisverslag uit Rome, Italië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1) - Reisverslag uit Rome, Italië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1)

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 Februari 2009 | Italië, Rome

Een update!

Zoals de meesten waarschijnlijk wel al weten bevalt het werken voor Lowland mij prima. Nieuwe dingen ontdekken en veel leren.

Zal heel in het kort vertellen wat ik de afgelopen tijd gedaan heb. Op 10 november 2008 ben ik aan boord gestapt van de mv. Dagna een kleiner schip met 2 ruimen, ik stapte op in Bremen en daar hebben wij toen pijpen geladen voor Kotka, Finland. Deze pijpen zullen het omstreden gas vanuit Rusland naar Duitsland vervoeren als het eenmaal klaar is.

Vanuit Kotka vervoerden we cellulose (houtpulp) naar Vlissingen. Leeg vanuit Vlissingen gingen we weer terug naar Bremen waar we weer pijpen laadden voor Kotka. In Kotka kregen we geen nieuwe orders en gingen we ten anker.
De volgende dag kregen we orders voor een haven in Zweden, Oxelosund. Daar hebben we steel slabs geladen, dat zijn dikke stalen platen, die heel erg zwaar zijn. Deze platen moesten naar.. Porto Nogaro, Italië, dat was een reis van 16 dagen en hebben toen behoorlijk wat slecht weer gehad.
Toen we langs de wadden eilanden voeren ging iedereen meteen naar huis bellen wat ik erg grappig vond om te zien. En, uiteraard deed ik dat zelf ook :)

In Porto Nogaro lagen we een heel weekend, we kwamen zaterdag ochtend aan en maandag middag vertrokken we pas, wat inhield dat we zondag vrij waren! De kapitein, de stuurman en ik zijn toen de wal op gegaan, in de trein gesprongen op naar.. Venetië! Ik had heeeeele grote verwachtingen van Venetië en het is allemaal kapot gegaan. Wat een saaaaie stad.

Alllles is gericht op toeristen en ik vind het juist leuk om dingen te doen/zien die niet toeristisch zijn. De mannen vonden er ook vrij weinig aan, uiteraard nog wel echte Italiaanse pizza gegeten enzo, en gondels gezien, maar het was 3 januari, het had gesneeuwd, het vroor en het was niet leuk.
Had absoluut graag in een gondel willen zitten, maar alleen als ik dolverliefd was en het +30 graden zou zijn. Helaas dus..

Dag, Venetië!