Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1) - Reisverslag uit Rome, Italië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1) - Reisverslag uit Rome, Italië van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Oxelosund, Zweden - Porto Nogaro, Italie (1)

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 Februari 2009 | Italië, Rome

Een update!

Zoals de meesten waarschijnlijk wel al weten bevalt het werken voor Lowland mij prima. Nieuwe dingen ontdekken en veel leren.

Zal heel in het kort vertellen wat ik de afgelopen tijd gedaan heb. Op 10 november 2008 ben ik aan boord gestapt van de mv. Dagna een kleiner schip met 2 ruimen, ik stapte op in Bremen en daar hebben wij toen pijpen geladen voor Kotka, Finland. Deze pijpen zullen het omstreden gas vanuit Rusland naar Duitsland vervoeren als het eenmaal klaar is.

Vanuit Kotka vervoerden we cellulose (houtpulp) naar Vlissingen. Leeg vanuit Vlissingen gingen we weer terug naar Bremen waar we weer pijpen laadden voor Kotka. In Kotka kregen we geen nieuwe orders en gingen we ten anker.
De volgende dag kregen we orders voor een haven in Zweden, Oxelosund. Daar hebben we steel slabs geladen, dat zijn dikke stalen platen, die heel erg zwaar zijn. Deze platen moesten naar.. Porto Nogaro, Italië, dat was een reis van 16 dagen en hebben toen behoorlijk wat slecht weer gehad.
Toen we langs de wadden eilanden voeren ging iedereen meteen naar huis bellen wat ik erg grappig vond om te zien. En, uiteraard deed ik dat zelf ook :)

In Porto Nogaro lagen we een heel weekend, we kwamen zaterdag ochtend aan en maandag middag vertrokken we pas, wat inhield dat we zondag vrij waren! De kapitein, de stuurman en ik zijn toen de wal op gegaan, in de trein gesprongen op naar.. Venetië! Ik had heeeeele grote verwachtingen van Venetië en het is allemaal kapot gegaan. Wat een saaaaie stad.

Alllles is gericht op toeristen en ik vind het juist leuk om dingen te doen/zien die niet toeristisch zijn. De mannen vonden er ook vrij weinig aan, uiteraard nog wel echte Italiaanse pizza gegeten enzo, en gondels gezien, maar het was 3 januari, het had gesneeuwd, het vroor en het was niet leuk.
Had absoluut graag in een gondel willen zitten, maar alleen als ik dolverliefd was en het +30 graden zou zijn. Helaas dus..

Dag, Venetië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 164591

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: