Live from Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Live from Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Live from Cape Town

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

24 April 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 23 april 2009, 1025u.

Daar zijn we weer… Nu live vanuit 33 South Boutique Backpackers in CT, Cape Town.

Het is hier (helaas) een stuk rustiger dan in Jo’burg. Er zijn 6 backpackers, waarvan 4 fransen, nog een andere meid en ik. Dus dat is wel erg jammer. Gisteren rond 2330u hier aan gekomen, met de taxi vanuit Fountains Hotel hierheen gegaan.

Werd ik gisteren middag nog bijna afgezet, dat is een mooi verhaal..
Zat samen met Mariet in de taxi vanaf Waterfront naar het hotel terug en ik vroeg aan de man wat het ongeveer zou kosten als ik naar Obs zou gaan met de taxi, deze meneer verteld mij 190 rand. Ik schrok me te pletter, dat is bijna 18 euro.

Leek mij niet erg redelijk. Ik hield het wel in mn achterhoofd, om te zien wat de andere taxi zou zeggen als ik wel op t punt stond om weg te gaan.

Vroeg het ook nog aan de barman in het hotel, die vertelde mij een bedrag van 40 a 50 rand, kijk, dat zijn de betere prijzen, voor 50 cent wil ik de taxi best nemen ;)
Later de taxi gebeld en hij zette de meter aan en kwam uit op 49,60 rand. Wat een klootzak die gast in die eerste taxi. Zo zie je maar weer, ze proberen je overal af te zetten, nou deze madam trapt daar mooi niet in!

Hollaaaaaa!

Gisteren de mensen om 2000u uitgezwaaid die al naar huis toe gingen, en er bleven toch nog wel wat meer mensen dan ik had verwacht. Twee oudere vrouwen, Els en Tini, van 73 en 75 blijven nog een week in een hotel, Lies blijft ook nog tot zaterdag, ik vlieg gezellig met haar terug! En ook Herman en Fini sliepen gisteren nog in Kaapstad, die zijn vandaag terug gegaan naar hun dochter, die studeert nu in Port Elizabeth, en dan gaan ze gedrieën nog een stukje reizen.

Met Herman, Fini en Lies gisteren nog een borrel gedaan in het hotel, dat was wel erg gezellig, daardoor was het ook later geworden dan gepland. Niet erg, want toen ik bij het hostel aan kwam, zat Laurence, een jongeheer al op mij te ‘wachten’. Het was zijn eerste avond en ik was de eerste die bij hem incheckte, zo gezegd. Gelukkig kwam later de reddende engel Viktor from Sweden om hem te helpen en kwam het hele gebeuren voor elkaar. Ik kreeg een kamer met 6 bedden, en heb er alleen geslapen. Ja, zo rustig is het hier.. Omdat ik nog wel zin had om te kijken in de kroeg in Obs, zo heet de wijk hier, vroeg ik of Laurence nog wat te doen had, en of ie anders met mij een drankje wilde drinken ergens. Hij had niet veel plannen en samen zijn we naar Roots gegaan en hebben we daar een paar drankjes gedaan. Uit eindelijk werd ik weer rond half 3 naar het hostel gebracht en werd het toch echt wel tijd voor een tukkie. Nog een tijdje met Viktor gepraat, hij komt uit Uppsala een plaatsje in Zweden, en hij ging voor 2 maanden naar Zuid Afrika en is er nu al meer dan 5. Hij wil ook niet meer weg uit dit land.
Het is hier ook gewoon geweldig.

Ga waarschijnlijk met hem uit vanavond naar Long Street, daar schijnt het allemaal te gebeuren op donderdag avond, dus ik ben erg benieuwd. Hij mag alleen niets drinken, want hij is aan de antibiotica, dat is wel een verhaal.. Afgelopen zondag is hij gaan schaatsen met vrienden van m en toen is iemand recht met zijn schaats in zijn been geland. Er zit nu een diepe snee en ziet er heel vies en eng uit. Anyway, we gaan vanmiddag ook nog iets doen, ik wil nog graag naar de Tafelberg, alleen het regent, het is koud en het is winter, bah, Zuid Afrika sucks. Dus ik weet niet of het kabelbaantje omhoog gaat. Als het niet omhoog gaat dan gaan we naar een grote mall (winkelcentrum) dat hier ‘vlakbij’ is, het is zo’n 20 min met de mini bus, ik noem dat ver weg maar voor SA (South African) begrippen is dat vlakbij, hier doet immers iedereen alles met vervoer op vier wielen..

  • 25 April 2009 - 09:20

    Fred:

    Heej Cynthia, ik was eff op zoek naar je hyves toen ik deze site tegen kwam.

    Ik heb alleen je laatste verhaal nog gelezen. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Al ben ik wel een beetje jarloers! :p Ik vind het echt SuperStoer wat jij allemaal onderneemd.

    Ik hoop voor je dat je nog naar de tafelberg kunt/bent geweest! Je tijd zal er nu wel bijna op zitten in Zuid Afrika. Als ik het goed begrepen heb ging je eerst nog naar huis voor je weer aan boord gaat.

    Het weer is hier goed maar wel KOUD!! Ik wens je nog een goede vlucht en mooie week in Nederland. En een knallende Koninginnedag!

    Als het goed is zie ik je in Durban op de Pelagia.
    al weet ik dat nog niet cker. Ik kon Barry nog niet te pakken krijgen.

    Groetjes,

    Fred


  • 25 April 2009 - 11:28

    Mayo:

    lekker stappen in zuid afrika :P cool hoor!!wanneer kom je precies thuis?? ergens na het weekend denk?? ik hoor het snel genoeg!

    miss even meeten op k-nacht?

    tot snelll

  • 26 April 2009 - 12:08

    Mariët:

    Heeey Cynthia,

    Wat een afzetter inderdaad die taxichauffeur!! Maar goed dat dat niet echt zo duur was! Zo te horen is het weer hier in Holland nog beter dan in SA! Hier gewoon verder genieten!
    Ik hoop dat je vlucht goed is gegaan, de mijne wel gister!! Geen luchtzakken gehad, haha!

    Veel plezier vandaag met feesten dat jullie kampioen zijn, fijne koniginnedag en dan weer op naar Durban, wat een leven. Haha! Geniet ervan!

    Liefs Mariët

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 164571

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: