De rest van de Solomon Islands.. - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu De rest van de Solomon Islands.. - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

De rest van de Solomon Islands..

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 Maart 2008 | Solomon Eilanden, Honiara

Ze stelde mij gerust dat er niets aan de hand was, en dat het gewoon nieuwsgierige visjes waren, dus ik ‘duiken’ en jahoor ik zag ze ook, echt zoo lief! Ik heb hele scholen met vissen gezien! Ik heb Nemo gezien, en zn vader, zn moeder, zusje, broertje, tante nemo, en ook zijn oom, echt haha, zoo gaaf, ik heb Nemo ook aangeraakt, hij voelde ontzettend lekker haha, net zoals je verwacht dat Nemo aan zal voelen ;)
We zijn toen naar een wrak gezwommen en daar hebben we nog meer vage vissies gezien, echt zoo dicht bij de kust zoo veel mooie visjes!
Ik had een onderwatercamera, dus de fotos komen er aan (ik hoop dat het wat geworden is want echt scherp stellen kon ik niet..)
Na een uur ofzo waren Ron en Sunanda klaar met duiken dus 20 min later ofzo ging ik ook uit het water (ik was ook wel moe van al dat zwemmen/ onderwater zijn en gesnorkel) en het begon een klein beetje te spetteren, Jessica en ik zagen eerder al de bui aan komen vanaf de zee, dat was echt gaaf om te zien. Eigenlijk was het de hele dag bewolkt en totaal niet zonnig, desondanks was het wel lekker weer.
Stom als ik was, had mn handdoek vergeten, maar kon gelukkig de handdoeken van Sunanda en Ron ‘lenen’, half droog met mn bikini weer in mn kleren. Droog kon ik toch niet echt worden omdat t een beetje aan het spetteren was.

Eenmaal in de auto begon het harder te regenen, en harder en harder, het werd op een gegeven moment zo erg, dat er wegen onbegaanbaar werden. Kleine weggetjes zonder asvalt werden kleine riviertjes! Echt ongelofelijk. Ik heb een aantal fotos gemaakt met de wegwerp camera, dus als die klaar zijn, hoop ik dat ze goed gelukt zijn.
Van boven naar beneden stroomde het water, mensen die gingen naar buiten om hun huizen te beschermen door dammetjes te maken, en andere mensen liepen naar buiten om gewoon hun troep, hun afval in de stroming te gooien, want er zijn daar niet zo als thuis de groene en de grijze bak die iedere week opgehaald word!
Dus mensen die gooide hun afval weg, en het stroomde direct weg. Kinderen die in de regen en plassen aan het spelen waren.
Het werd op een gegeven moment echt heel erg, het stopte niet meer en volwassen mensen stonden tot hun heupen in het water, zoo veel water was er gevallen in, nou wat zal het zijn, kleine 40 minuten. Echt schrikbarend veel water.
Ongelofelijk, wat een land. Het was ook ontzettend benauwd dus dat verklaard het ook wel maar toch.. Wow!
Toen we bij het schip aan kwamen regende het nog steeds als een malle, en we moesten misschien 2 min lopen om bij de gangway te komen, en we waren weer he-le-maal klets en kletsnat!
GE-WEL-DIG!
Direct onder de douche en huppakee klaarr!!

‘Savonds was er een ceremonie voor de gevallenen in de buurt van de Solomon Eilanden (nu weet ik niet meer hoe het water daar heet..). De officieren werden geacht om naar de Van Gogh lounge te komen (de show lounge) en daaar backstage te wachten en dan het podium op, en dan gewoon onze eer betuigen. Dus alle niet on-duty personeel stond daar, ja ja zelfs alle Engineers! :)
En de generaal van het leger (of zo?!) die vroeg ons of we wilden gaan saluteren, dus wij maakte er natuurlijk weer een grapje van, en op het laatst voordat we het podium op gingen werden er tegen 2 mensen gezegt, nee je moet niet saluteren, maar de rest wist dat niet, dus wij op dat podium, de helft wist niet wanneer ze moesten saluteren uiteraard, dus ik deed het ook eventjes, en later snel mn hand weer weg, want niemand snapte er wat van..
Alle passagiers natuurlijik fotos maken en filmen, en omdat het zulk slecht weer was (de ceremonie zou eerst buiten worden gehouden) gingen we daarna pas naar buiten om de kransjes overboord te gooien.
Toen dat eenmaal klaar was, iedereen naar de OB toe natuurlijk en huppatee zuipennnnn!!!
Voordat ik binnen was, kwam een ex-hoge pief van het leger (jaartje of 90?!) naar mij toe en hij vroeg of die iets mocht zeggen, en ik zei uiteraard jaa, natuurlijk sir,.
Zegt ie: ‘You know, you are the most beautiful girl of them all’ (Weet je, jij bent de mooiste van hun allemaal) Dat was natuurlijk wel leuk om te horen, dus ik zeg, nou bedankt meneer haha, en ik vertelde dat later in de OB, en al die gasten (engineers) zeggen van jaa en je moet m aan klagen, dit is sexual harrasement en dat kan toch niet (voor de grap allemaal uiteraard heh!) Hahah, dus dat was wel even leuk om te horen.
Even lekker arrogant doen: Ik hoor het best vaak dat mijn uniform me goed staat! Is natuurlijk leuk om te horen, al heb ik dat ding bijna nooit aan, behalve als ik naar de shows ga..

  • 17 Maart 2008 - 12:59

    Paps & Karin:

    heeee, jeetje wat een verhaal weer joh, gaaf he dat snorkelen, wij deden dat in egypte op een rif en zagen we ook al die kleine nemo'tjes, echt een belevenis, maar jij hebt echt het all in one pakket he alleen maar avonturen.... wat leuk die complimenten van al die kerels joh, natuurlijk ben je de knapste, maar het streelt je toch he, nou meissie nog ff volhouden je kunt al gaan aftellen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Solomon Eilanden, Honiara

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 162739

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: