Kruger, Swazieland, Welpjes, Bunjee Jumpen... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Kruger, Swazieland, Welpjes, Bunjee Jumpen... - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Kruger, Swazieland, Welpjes, Bunjee Jumpen...

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 April 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Up-date!

Even een snelle up date over wat ik de afgelopen tour nou eigenlijk heb meegemaakt.

Om te beginnen zijn we met een ploeg van 30 man. 3 mensen zijn ‘alleen’, waaronder ik, Mariet zij is 21 en mijn morele BJ steun (ja, hier kom ik nog op terug..) en de ander is Lies, een vrouw van 79 die echt ontzettend leuk is!

Op woensdag 8 april zijn we naar Soweto gegaan, dat staat voor South Western Township, dat was ontzettend heftig om te zien een hoop armoede, wat behoorlijk heftig was en ook wel soort van emotioneel.
Je wilt gewoon dat er niemand zo leeft en dat er zo veel armoede is, maar tegelijkertijd kun je er zelf niets aan veranderen.
Later zijn we naar het huis van Nelson Mandela geweest dat ligt ook in Soweto aan de Vilikazi Street, en daarna nog naar het Hector Pieterson museum.
Heel indrukwekkend.
Als ik zeg mooi, vind ik dat een beetje gek klinken omdat het niet echt mooi is (de apartheid) maar anders mooi. Daarna nog naar het Voortrekkers museum wat ook heel gaaf is om in het echt te zien, het is zooo groot en hoog en wow. Op het graf dat leeg is dat binnen ligt schijnt de zon op 6 december ieder jaar precies (?) om 12u ‘s middags op het graf, echt gaaf. Met de lift omhoog en dat duurde echt ‘lang’ echt indrukkwekkend, en vanaf boven af natuurlijk prachtig uitzicht!

Ik haal nu al de dagen door elkaar, maar dat maakt niet uit. We zijn ook nog naar het Paul Kruger museum geweest, of, nou ja het oude huis van Paul Kruger, dat was niet eens een echt presidentieel huis als je het mij vraagt, maar in zijn tijd zal het wel prachtig geweest zijn. Hij had z’n eigen treinstel, dat stond dan nu in de achtertuin, maar dat was wel heel erg gaaf. Daarna nog naar de Union Buildings geweest en daar heb ik niet echt veel van mee gekregen, we hebben op die dag al zo veel gezien, dus om een uur of 16 a 1630 was ik niet meer echt topfit om ook daar nog alles goed te bekijken en te lezen. Het zag er wel prachtig uit, de tuinen die daar liggen, dat komt waarschijnlijk omdat de verkiezingen nu echt letterlijk voor de deur staan, 22 april wordt er hier gestemd in Zuid Afrika en iedereen denkt dat Zuma gaat winnen en dat er een hoop gaat veranderen, we shall see..

Op vrijdag zijn we HET Kruger park in geweest, wow! De dag ervoor, donderdags hebben we een hoop sight-seeing gedaan, dat was een lange dag, en hoop in de bus- uit de bus, dat was minder, wel weer ontzettend super mooie dingen gezien, het is zo’n prachtig land Zuid Afrika! Hebben toen de Panorama route gereden en de Drie Rondavels gezien, dat zijn 3 bergen die rond zijn, God’s Window bekeken, dan sta je zo ontzettend hoog (weet echt niet meer hoe hoog) en dan lijkt het net alsof je over heeeel de wereld kunt kijken, schitterend. Hebben bij de 3 rondavels ook blauw-bal-aapjes gezien, dat zijn aapjes met blauwe ballen (de mannekies dan). Tot slot hebben we die dag ook nog een oud mijnwerkers dorpje gezien, Pilgrims Rest, dat was weer het laatst, dus dat is weer een beetje minder interessant, heb wel veel foto’s er van gemaakt, zodat ik het thuis nog even na kan kijken/lezen ;)

Op de dag van het Krugerpark, vrijdags de 10e, moesten we om 0430 op en om 0500u klaar staan om te vertrekken, jippie! Wat een vakantie gevoel.. Het KNP (Kruger National Park) was echt fan-fabulous! Hebben alllllllllerlei dieren gezien, zoals: Zebra’s, kudu’s, struisvogels, wrattenzwijntjes, honderden impala’s, niala’s, en weet ik veel wat niet meer, de klapper was absoluut, de 5 of 6 leeuwen die we gezien hebben.
Er waren een aantal impala’s en de leeuwen hielden ze scherp in de gaten, op een gegeven moment kwam een vrouwkie wat dichterbij en echt op zo’n sluip manier zoals je op de tv ziet, de impala’s hadden het wel door maar bleven toch staan, de leeuw kwam nog dichterbij en ging weer liggen, we hebben daar misschien wel 40 minuten naar de leeuwen gekeken, maar het was zoo mooi, geen echte actie gezien, maar wel een echte wilde volwassen leeuw op, ik denk zo’n 25 a 35 meter.

Wow!

De dag na Kruger zijn we er nog even doorgereden en toen op naar Swazieland, we hebben nu weer allemaal mooie stempels in ons paspoort van Swazieland, en daar zijn we naar een ontzettend mooi stuwmeer geweest met een dam, dat was echt prachtig, de foto’s komen nog! Daar ook een cultuurdorp gezien, hoe de Swazies vroeger leefde, dat was echt super om te zien, heb er ook een dvd van gekocht dus dat kan ik thuis nog even goed bekijken, en voor de liefhebbers, het is prachtig, come and see!
Op 12 april hebben we een halve dag gereden en een halve dag in het Hluhluwe park gereden, dat was ook wel weer heel gaaf. Daar ook weer ontzettend veel wild gezien, weet nu al niet meer welke dieren ik in welk park heb gezien, haha!

De 13e en 14e eigenlijk alleen maar in de bus gezeten, we moesten het land echt een beetje doorkruisen. Op de 15e hebben we een bergwandeling gemaakt, van ongeveer 6 km, om 9u ‘s morgens. Het was niet erg koud, maar omdat we op 1700m hoogte zaten en het had geregend, was het lekker nat.
We liepen niet op een keurig pad, maar door het hoge hoge hoge gras! Dus ik liep natuurlijk op mijn aller-prachtigste all stars, en die waren ontzettend nat geworden.. Zonde zonde zonde, ik op slippers de rest van de dag, heerlijk, nog een nieuwe broek gekocht later, die is echt fantastisch!
Later kwamen we aan in ons hotel in Graaf-Reinet, ohja, wat wel grappig is om te weten, de 14e in ons hotel in Bloemfontein hadden we geen (stromend) water..
Iedereen boos/upset etc, de reisleider, Jan Murris, had het hotel tot 1945u gegeven om het water te regelen en om 1920u hadden we water, er waren ook bijna 200 voetballers in het hotel voor een één of ander belangrijk toernooi ‘ .

In Graaf-Reinet hebben we nog een rondleiding gekregen door het dorpje, het is een klein dorpje met een klein nationaal parkje ook, waar de werkeloosheid 50% is! Belachelijk hoog!

’S Avonds zijn we nog naar de Vallei der Verlatenheid geweest, wederom prachtig uitzicht, echt het houdt gewoon niet op in dit land, we ging ook nog naar de zonsondergang kijken, helaas was het bewolkt dus konden we niets zien, maar heb een paar foto’s laten zien van een zonsondergang aan boord, en die tsja, zijn toch gewoon veel mooier! :D

Gisteren, was echt fantastisch. We gingen onderweg naar Port Elisabeth, en zouden ’s middags naar het Addo Elephant park gaan, ’s morgens vertelde Jan, onze reisleider dat we een verassing kregen. We dachten allemaal een drankje, maar toen we aan kwamen zei hij dat we katachtige gingen bekijken, ja leuk dachten wij beetje leeuwen kijken in een kooi, bah..

Maar toen..

Welpjes. Cynthia heeft 2 leeuwen welpjes vast mogen houden!

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Ik heb nog nooit iets zooo ontzettend liefs gezien, dat is echt het absolute hoogtepunt van de tour. Leeuwen welpjes. Leeuwtjes, koetjie koetjie boefies! Fantastisch, ZIE DE FOTO! Hij wilde met me zoenen! I LOVE LIONS! Ik wilde er absoluut eentje, of allebei ;) mee nemen, ze waren 4 weken oud en super zacht en roken ook heerlijk, had ook m’n vinger in z’n mondje gestopt en Maeve en King die bijten nog harder! Zooo pittig! Zucht.
Ik wil ook een welpje.. Ze heetten Lilo en Stitch, ja van de film!

Om het allemaal nog fantastischerderererder te maken mochten we daarna ook naar tamme cheeta’s toe. Damn baby, i toutched a cheeta! Whaaaa!
Ik was er eentje aan het aaien en opeens haalt ie uit, ik denk niet opzettelijk hard, ze kennen hun krachten gewoon niet, maar jeejtje, wat gaaf was dat, die waren 4 maanden oud, en hadden ook zo’n heerlijk zacht vachtje, in hun nek was het ook nog zo heerlijk donzig dat haar, dat zou later als ze ouder worden wel weg gaan, maar nu was het nog heerlijk zacht.
’s Middags zijn we toen naar Addo geweest, en hebben daar ook wel 30 misschien wel 40 olifanten gezien, zien en gehoord, wat een prachtig geluid maken die beesten zeg. Wow.. te veel te vertellen!

Vandaag..

Cynthia is echt super duper stoer geweest, ik, Cynthia Everduin, did the Highest Bungy Jump in the mofo World!

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

216 meter. Springen, jeeeezus, was dat f************* eng.

Heb een foto sessie er van, en een dvd, de rest, vertel ik later, dit verhaal is veeeeeeeel te lang!

Lots of kussies!

• 17 April 2009 - 20:11

Mama:

Jeeeetje Cynt, wat eng dat bunjee jumpen en wat vreeessselijk stoer dat je dat gedaan hebt!!
    En we gaan naar de welpenwinkel om een welpje te kopen hoor schat!
    hahahahaha

• 18 April 2009 - 13:40

Esther:

Whaaaaaaaaaaaaaaaa !!
    Damn dat bunjee jumpen! Echt vet eng!! Ik spring nog liever uit een vliegtuig! met parachute dan... :P Geweldige foto van jou en t welpje! Wat een prachtige knuffels! :D
    Veel plezier nog hè!

Veel liefs Esther

p.s. heb je je haar in vlechtjes?? Lijkt zo op de foto...

XX

• 19 April 2009 - 12:56

Mayo:

wooooooow, wat een val!!! haha gruwelijk hoor! en t welpje is wel echt super! je bent lekker bruin geworden trouwens!!

xxx mayo

• 22 April 2009 - 11:40

Carla Everduin:

Wohw, Cynthia wat geweldig stoer allemaal. Zo te lezen heb je het best naar je zin. Nou ik wens je nog heel veel van die te gekke stoere dingen toe.
    Liefs, Carla