Cork, Ierland - Kiel, Duitsland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Cork, Ierland - Kiel, Duitsland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Cork, Ierland - Kiel, Duitsland

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 Februari 2009 | Ierland, Cork

Op naar..
Ja, dat wist niemand, we zijn maandags vertrokken rond een uur of 15u en we kregen geen orders, iedereen speculeerde over waar we misschien heen zouden gaan maar ook kantoor had geen benul. We moesten maar langzaam naar het zuiden varen.

Eenmaal daar aangekomen had de kapitein besloten om voor anker te gaan liggen, en dat was erg lekker! Het weer was goed, graadje of 20 en het schip zag er goed en verzorgd uit, het ruim likjes verf gegeven, de Dagna was Sexy!

Eindelijk kregen we dan toch orders. In Cork, Ierland lag er zink concentraat op ons te wachten. We moesten leeg vanuit Italie naar Cork varen, en nee, dat is niet leuk in januari. Eigenlijk is het nooit leuk om leeg door Biskaje heen te varen.

Cynthia was zeeziek. En hoe! Phoe!

De eerste keer en hopelijk de laatste keer, maar dat weet je natuurlijk nooit. Mede door slaap tekort, omdat het schip zo aan het slingeren was, en het overslaan van maaltijden (ik dacht als ik niet eet maar slaap voel ik me vast stukken beter, niet dus!) hadden er toe geleid dat ik snachts op wacht me niet kippie lekker voelde. En, ja, ben ik een drietal keren naar de wc geweest, en dat was niet omdat ik zo nodig moest plassen!
Ach, de storm overleefd, en de volgende dag was alles gelukkig weer prima.

Aangekomen in Cork, was er eerst een hoop ellende met het stortgerei van de wal.
Er was iets kapot en er werd flink op los gescholden, ja dat kunnen die Ieren wel. Ik vond t prachtig en lachte in mn vuistje..
De Ieren hadden klaarblijkelijk door dat ik een jongedame ben want ze verontschuldigde zich voor hun taal gebruik, alsof ik niets gewent was..

Ze moesten eens weten, hoe het er aan boord aan toe gaat. Altijd vrouwen, altijd sex praatjes en nog meer van dag soort gekke dingen.

Mannen dingen, de kapitein vertelde mij zo bijvoorbeeld ook dat wanneer mannen gaan plassen in een urinoir dat zij altijd 1 zo’n pisbak er tussen houden en dus niet naast elkaar gaan staan. Waarom? Ja, dat weet niemand, dat is een ‘onbesproken mannen regel’.
Ook werd er vaak gepraat over het vouwen of niet vouwen van wc papier wanneer men een ‘number two’ heeft geproduceerd.
Hoe doe jij dat? Vouw jij je wc papiertje, hoeveel wc papier gebruikje? (1,2,3 of misschien 8 velletjes?) veeg je je af en vouw je dan dubbel om het te hergebruiken of pak je dan een nieuw stukje wc papier, of.. pak je gewoon een stuk van de rol en maak je er een prop van.
Zelf ben ik er van overtuigd (en de kapitein ook) dat het absoluut economischer is om het te vouwen in plaats van er een prop van te maken aangezien je dan meer wc papier zult verbruiken.

Ja, wij hebben het altijd over belangrijke zaken zoals je wel kunt lezen.

Terug op mijn verhaal, in Cork werd uit eindelijk 4200mt zink concentraat geladen (en dat stinkt) en zijn we via het Kieler kanaal/ N.O.K. (Nord Ostzee Kanaal) naar Kokkola gevaren, nou ja, ik niet, want ik stapte af in Kiel.
En zo, zo eindigt het verhaal dat ik weer veilig op de Nederlandse bodem terug kwam.
Yes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Cork

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 164559

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: