Vervolg deel 3 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Vervolg deel 3 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Vervolg deel 3

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 Maart 2009 | Tanzania, Dodoma

Zaterdag 14 maart 2009 2042u.

Ja, dan is er zowaar bijna een week om na het vertrek van huis, het gaat snel!
We liggen nu ten anker op de rivier bij Kilwa Kisiwana Island, dat hoort ook bij Tanzania, hier liggen bijzondere ruines en het is best heel bijzonder dat we hier liggen.
Vanmiddag hebben we nog wat ge-multi beamed.
Een Multi beam is een soort apparaat dat de diepte onder de kiel meet.
Alleen vanaf de zijkant naar achteren toe dus we kunnen tijdens zo'n survey niet zien hoe diep het voor het schip is.
Dat maakt het wel extra spannend omdat we hier van dit gebied niet echt de perfecte kaart hebben.

Het ten anker gaan hier stond ook helemaal niet op het plan, maar omdat het kon hebben we het gedaan, het was best een uitdaging hier te komen omdat we dus niet zeker wisten hoe diep het waar precies zou zijn en..
we hebben het gedaan zonder loods! Dat was ook wel even spannend want deze 'haven' valt onder de grote haven van Dar-es-Salaam, alleen ligt het best ver uit elkaar en konden dus niemand bereiken die hier loods is.

Best ingewikkeld verhaal allemaal, maar we liggen nu in een gebied waarvan ik me altijd heb voorgesteld dat het Amazone- gebied eruit ziet.
Heel veel groen en als je buiten staat hoor je gewoon niets, ja het is jammer dat er een hulpkar bij staat dus die hoor je dan.
Verder helemaal niets.

Er zijn een drie of viertal mensen aan het vissen, we zagen net ook al een inktvis voorbij zwemmen, maar die had geen honger want hij heeft helaas niet gehapt.
Dat had ik eigenlijk wel willen zien!

Het is en blijft hier warm, ik heb in Dar-es-Salaam een soort pakje gekocht, echt ontzettend mooi haha, en dat heb ik nu aan dus ik ben helemaal in de Tanzaniansche (?) sfeer, prachtig dit!

Morgen krijgen we heel misschien ook nog een soort tour door Kilwa, omdat hier vroeger heel veel scheepvaart was, in het begin der tijden, en er zijn een hoop ruines en weet ik veel wat hier allemaal is, dus dat zou wel fantastisch zijn,
het staat alleen op heel wankele pootjes, dus dat is nog wel weer even spannend.
Zitten ook allemaal aan de malaria pillen omdat dit een nogal hoog malaria gebied is, smeer me ook volop in met de Deet, dat is een soort anti insecten spul, dus ik word hopelijk niet geprikt.
Nogal onsamenhangend geheel dit allemaal, maar ik heb toch wel weer een hoop mee gemaakt in een korte tijd en tsjah, je vergeet wel eens een detail, dus dacht nu ik typ het even snel, maar dan word t een beetje vaag.

Ojah!!
Ik heb hier aan boord GEEN internet (Hillie, rectificatie van Hillie: mijn moeder, is zo lief mn berichtjes te posten), wel een email adres waar jullie zo veel mail heen kunnen sturen als je wilt..
Dus ik verwacht een hoop gezelligheid vanuit het iets minder warme Nederland:
Het email adres luidt als volgt: crew03@pelagia.nioz.nl
(s.v.p. vermelden bij onderwerp: private Cynthia!)