Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanavond vertrek in Wellington om 0400, dus niet vanavond maar morgen ochtend.
Zit nu op een computer van het schip, heb t wachtwoord achterhaald hahah!!
Dus even snel een berichtje..
Nu dus in New Zealand, is wel tof hier, al ben ik nog maar 1x de wal op geweest, in uhm Napier, we hadden een overnight, omdat t vet slecht weer was!! Zijn we naar de Ierse Pub geweest, was wel grappig.

Vanavond crew party in de engine room workshop… Party partyyy!!

Af gelopen dagen alleen maar slecht weer, sinds we in Kiwi land zijn! Gisteravond na dat we de wacht hadden over gedragen, een uurtj later ofzo, begon t vet te stormen, hadden we op een gegeven moment 100 tot 115 knopen wind! Dat is uhm 160 a 180 km/h!! Phoehoe!
En een list, slagzij/ helling van 9 a 10 graden, in principe is dat niets, maar voor een passagierschip met alleen maar van die ouwe knakkers..

Gisteren te horen gekregen dat ik te brutaal ben, ik was een beetje uit gevallen tegen iemand, en die vertelde het tegen een 2e officier, en de chief, dus die kwamen het allebei tegen mij zeggen dat ik niet zo bijdehand moet doen. Uiteraard, ga ik me in proberen te houden, maar het floepte eruit, tjahs, kan ik ook niet helpen toch?!

De kaptein mag me wel, volgens Daphne (4e officer), ik moet klusejs voor m doen, met allemaal ‘private’ geheime info.. oeehh,,, alle handovers van kaptein tot kaptein, echt grappig, tis niet echt dat ik t mag lezen, maar af en toe gebeurt het toch, heh wat gek!
Mocht vanmiddag ook achter zn computer, dus ik ga zitten achter zn bureau, komt ie terug van de wc ofzo, zegt ie, nou kijk truus es zitten, moet je ook nog mn epauletten op, dan ben jij de kaptein en ik de cadet hahaha, dus ik zeg, nou vooruit kaptein, uh cadet, hij lachen!! Haha, ik kan t wel met m vinden! Daarna ging ie rondje door t schip lopen, en ik ging achter zijn computer doen wat ik moest doen, in zn outlook, email moest ik dingetjes hebben en versturen, en hij zat er niet eens naast ofzo, alles was gewoon prima, echt maf joh! Wel lachen!!
Smiddags moest ik weer op zn computer, verteld ie gewoon zn wachtwoord van zn computer tegen me! Ik weer er achter, en iedereen die langs liep keek echt 2x van huh.. wie zit daar nouweer?? Echt grappig..

Nou ik ga stoppen, ga ff naar de OB, de bar, en daarna de crew party, ik ben benieuwd..!!

Doen jullie allemaal beetje rustig aan in Alkmaar :p
Doe ik dat hier in New Zealand en Australie okeeeeeeeeee?! Whaa!!
Over een paar dagen, nja een week :p zitten we in Melbourne..
Eindelijk richting de warme kant…

Ohja, ik ga de 4e November naar de Engine room toe, dus dan wordt t zweten tussen de machines, wel gaaf, eindeijk eens echt vies worden, en nergens wat van snappen, omdat het 1 allemaal in het engels is, en 2 omdat t so fucking complicated and huge ass mofo is!

Oke See you latersssssss Aligaterssssssss

XX

  • 25 Oktober 2007 - 11:22

    Mama:

    Lieve schat, wil je je wel even inhouden daar, want je wordt weer veel te vrij en te brutaal hé. Net als op school en dat heeft je toen niet goed gedaan met die examens schatje, dus hou je in!! Wel leuk dat je het zo goed met die kapitein kan vinden, dat is toch nog steeds die oudere kapitein? Ik heb vandaag wat voor je op de post gedaan en dat komt over ongeveer 5 à 7 werkdagen aan in Melbourne! Doe ik niet zo gauw een tweede keer, want het kostte me bijna 25 euro! Maar ja, schatje, dat heb je mammie wel voor je over hoor!
    En rustig aan hé bijdehand (van wie zou je dat nou hebben?)!!

    Kus

  • 26 Oktober 2007 - 14:49

    Paps En Karin:

    hee meissie, niet te bijdehand gaan doen hoor, dat heeft op school ook tegen je gewerkt, een slimme meid is op haar toekomst voorbereid......je bent al echt helemaal gewend he allemaal engels tussendoor, gaaf hoor, we zeiden al tegen elkaar, de hele week nix gehoord dan heeft ze het naar d'r zin....en ja hoor allemaal leuke dingen gedaan, maar dat mag ook wel je zit nu echt onder ons in de wereld...dit weekend wordt het weer wintertijd bij ons en jij gaat het mooie weer tegemoet. suus en len hebben de sleutel van hun nieuwe huis, helemaal leuk hoor, er moet een heleboel gedaan worden...hellep mijn man is klusser, wij zijn ook de boel aan het opknappen, zitten in een mini-verbouwing...morgen komen de kids eten, helemaal leuk, heel prettig weekend en hou je rustig dikke kus xxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 164618

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: