. - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu . - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Cynthia Everduin - WaarBenJij.nu

.

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

16 November 2007 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hello Everyone!

Zit dus nu in de ER, (Engine Room), ben al een echte engineer, mn handen zien er niet uit, en ik stink smiddags naar zweet ;)

Morgen komen we aan in Tauranga, New Zealand, ga wel eventjes de wal op denk ik :)

Het gaat echt voor de wind beneden, alles is heeel groot, echt grappig, als je een zuiger van een brommertje bedenkt, en dan deze zuigers die wij hebben zijn bijna 1 meter lang en 35cm breed ofzo!! hahaha!!

Morgen gaan we een separator overhalen, dat is een apparaat dat de de olie (brandstof in dit geval) van het water en de vuildeeltjes scheid. Echt, dat wordt een ontzettend ranzig karwei, maar ben benieuwd, al die oliee bleh! Heb er wel heel veel zin in. Ga m samen met Andy overhalen met hem was ik ook samen aan boord gekomen. Gezellige kerel, hij is 27, komt uit engeland, vlak bij wales, af en toe versta ik er geen drol van :p

Aankomende dinsdag gaan we, vier van de engineers (JA ik word ook gewoon engineer genoemd! haha!! :p) naar de Pinnacle Grill, dat is een restaurantje aan boord. Andy, Kyle, Scott en ik gaan heen, ik heb t geregeld, en ze vonden het allemaal zo'n leuk idee! :) Kost 30 dollar, maar omdat ik voor Andy was wezen shoppen, ik had deo, tandpasta en dat soort dingen voor m gekocht, zei ie dat ik iets van m kreeg, en toen grapte ik dit, en toen zei ie, oke doen we, krijg je van me, wie gaan we nog meer mee vragen? Dus toen heb ik Scott gevraagd, en Andy Kyle! Leuk he!
haha

Het schijnt dat daar de lekkerste chocolade cake van de wereld is, dus ik ben benieuwd!

Waarschijnlijk vlieg ik de 21e vanaf Melbourne via Hong Kong (?) naar Skippiehol!

Anyways, eerst nog een Droogdok! In Brisbane, Queensland, Australia over 2 weken!! :D

45 graden ofzo!! 6u per dag werken.. Beaches here i comeeeeeee!!!!

Ohja, wat ik laatst vertelde over dat het zo koud was, in Sydney en Melbourne was het best warm, echt lekker, heb echt een super leuk filmpje gemaakt met mn telefoon, van een paar jongens, die 'dansjes' gingen doen op allemaal oude (stukjes) liedjes van Micheal Jackson. Combi met breakdancing, was echt super gaaf om te zien!

Van de week ben ik nog met mn mentor van de machine kamer, Ed, Dunedin in geweest, dat is ook New Zealand, en gisteren ben ik nog even met Mayke, Rico en Joko naar het stadje van Napier geweest.
Nog een t-shirtje geshopt. Echt vet leuk vind ik m! Een regenboog met een ...paardje, en hartjes en weet ik veel wat, in allemaal fluoriserende kleuren haha, typisch Napier :p
Thuis heb ik zoiets nog nooit gezien in ieder geval!

Smorgens met opstaan gaat het wel lastig hoor, 4uur beginnen is gewoon te vroeg! Moet er ieder dag om 22u in, anders red ik t gewoon niet! Maar de laatste paar dagen zitten Mayke en ik steeds vaker in het Crow's Nest, haha, dat is echt lachen daar joh! Allemaal lekkere cocktailtjes drinken, want tsjah, je bent een engineer of je bent het niet he ;)
En het grappigste van allemaal is dat wij Officers Discount krijgen! Dus bijvoorbeeld.. We bestellen 2 Mojito's, of 2 Cosmopolitains, of 2 Manhattans, (haha) dan krijgen we 50% korting!!!
whaaaaa!! 1 zo'n cocktail kost 6 us dollar, dus dat is ongeveer 3.5euro ofzo, voor 2 super deluxe cocktails! We maken natuurlijk ook overal vriendjes, dan krijgen we nog meer gedaan.

Dit is het ritme:
4u smorgens op, dan half 5 beginnen, tot half 9 wacht. Dan van half 9 tot 10 werken, iedere dag verschillend, dan koffie pauze tot half 11, dan tot 12u werken, dan ben ik VRIJ! Dus dan ga ik lunchen als ik daar zin in heb..
Dan daarna ga ik de wal op/aan mn verslagen/de gym in whateverrr

Soms een oogje dicht doen tussen de middag (als het de vorige avond laat is geworden bijvoorbeeld)

Dan om 18u gaan Mayke en ik naar het Lido (deck 11) (soort restaurant, waar je met je blad langs t eten gaat, en zij scheppen dan voor je op), daar eten we met John de security officer(veiligheids officier) en Chris de EO (Environmental Officer - Milieu officier). Als het eten op is, nemen sommige nog een toetje, daarna gaan we naar deck 10, een sigarettje en bakkie thee doen. Ik niet, maar John en Mayke wel. Ik neem dan altijd twee bakkies thee :). Daarna gaat John meestal weer aan het werk, en gaan Mayke en ik een rondje door het schip doen. Bij de shops kijken, geurtjes ruiken, sieraden kijken whatever, dan is het meestal rond half 8, dan gaan we naar de Crow's nest, drankjes doen, en gezellig babbelen, in onzo uniformen, daarna, als er nog een show komt die ons interesseerd gaan we om 21.45u naar de show toe. Als er niets aan is lopen we weer weg, of als we m al een keer gezien hebben..Soms eten we eerder, of gaan we niet naar de shops maar naar de vroege show..
Dan slapen, en dan is het al weer heel snel 4uur!

Wat een leven heh.. Ik weet wat je denk, jij doet ook niets, nou vergeet het maar!! Vaak zit ik om 15 a 16u nog in de machine kamer (op zee dagen), om te werken, en ook om dat ik het er gezellig vind! Ga ik even een bakkie thee doen, of daar aan mn verslagen werken.

Vandaag is trouwens de Chief Engineer (CE, haha hebbie m ;)) jarig! He turned into the Big Four O (40). Dus we hadden taart vanochtend. Gister was de Kaptein jarig, en morgen Allan, een 4e Engineer, met wie ik de wacht samen loop.

Zo is dit een lang verhaal of niet?! Zal het even in tweeeen knippen, anders zal ie t wel wee rniet doen..

Ohja, waarom er geen nieuwe foto's bij staan: Geen kabeltje bij me! Ga straks even naar Max om een kabeltje vragen! :)

XXX Cynthia

  • 16 November 2007 - 09:32

    Magali:

    Pfff... normale mensen slapen nog om 4 uur.....:S :p Echt super dat je zoveel meemaakt!

    XXX Magali

  • 16 November 2007 - 09:42

    Mama:

    Fantastisch allemaal, schatje! Ik zit nu op mijn werk, dus even snel een berichtje van mij! Ga morgen een weekend naar Maastricht met de loterijclub. Dus dat zal wel lachen worden!
    Hoop dat je veel leer en geniet!
    Kusjes

  • 16 November 2007 - 10:46

    Alice:

    hehe hoe kan je nou denken dat wij denken dat je niets doet :o jij doet t meest van ons allemaal kan ik je vertellen!! *denk ik..* hehe *klopklop* maar je doet zeker niet niets hoor hahaha XD

    ja vraag max om n kabeltjee!!! :D jeuj jeuj jeuj fotooo's!!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Cynthia

Genieten en de wereld zien!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 164618

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Reisje Smaragd

01 Januari 2012 - 23 Mei 2012

Kantoor, varen, kantoor, varen...

07 Oktober 2011 - 23 December 2011

Terug op zee

01 April 2011 - 07 Oktober 2011

Op kantoor

01 Januari 2011 - 28 Februari 2011

Dromen

20 December 2010 - 31 December 2010

2010

17 September 2009 - 22 Oktober 2009

Spaarneborg

03 Augustus 2009 - 23 Augustus 2009

Amazoneborg

04 Mei 2009 - 31 Juli 2009

RV Pelagia, Zuid Afrika, Brazilie & Gran Canaria

08 Maart 2009 - 26 April 2009

RV Pelagia & Zuid Afrika

15 September 2007 - 10 April 2008

Stage HAL

Landen bezocht: